۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۲۵۲
اجمالی/ رییس مجلس:

حمله نظامی به سوریه اقدامی از پیش طراحی شده است/ گره مشکلات کشور جز با همگرایی ملی باز نمی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی حمله احتمالی آمریکا و کشورهای زورگو علیه سوریه را اقدامی از پیش طراحی شده دانست و تنها راه عزت و اقتدار پایدار کشور را توجه به حل مشکلات داخلی و رسیدن به استقلال اقتصادی عنوان کرد.
دکتر علي لاريجاني دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه پنج شنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم، با تاکید بر رفع مشکلات آنان، تصریح کرد: اصحاب رسانه باید احساس نشاط کنند و مسؤولان ارشاد نیز باید به مشکلات اصلی رسانه ها بپردازند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که جریان های سیاسی باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند، تصریح کرد: اگر این مهم محقق نشود، در کشور دچار مشکل می شویم، همان گونه که در جهان اسلام گروه هایی همچون طالبان، وهابیت و فرقه های تکفیری به دلیل این که غیر از خودشان کسی را به رسمیت نمی شناسند، مشکل آفرین شده اند.

 

لاریجانی در ادامه به مسائل بین المللی اشاره کرد و با بیان این که مسائل هسته ای برای کشورهای زورگو بهانه ای بیش نیست، گفت: ساده اندیشی است اگر تصور شود آنها نگران رفتن ما به سمت سلاح هسته ای هستند.

 

وی به حوادث سوریه نیز گریزی زد و با تاکید بر این که طرح حمله نظامی به این کشور از پیش طراحی شده است، یادآورشد:‌ استدلال های آمریکایی ها و حرف های شان در باره سوریه فضاحت بار و تعجب آور است و آنها همین شورای امنیت کنونی با وجود اشکالی که ما به ساختار آن داریم را نیز قبول ندارند.

 

رییس قوه مقننه تاکید کرد: محال است آنها ظرف چند روز برای عملیات نظامی آماده شده باشند،‌این کار چهار یا پنج ماه قبل است و آقای اخضر ابراهیمی نیز به این نکته اشاره کرده است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تنها راه عزت کشور را بالا بردن توان ملی کشور و اقتصاد ملی دانست و با تاکید بر این که گره مشکلات کشور جز با همگرایی ملی حل و باز نمی شود، افزود: ما مخالف مسائل دیپلماسی و گفت وگوها نیستیم، لکن تمرکز اصلی ما باید بر داخل کشور و ارتقای تولید ملی و رونق صادرات باشد./924/پ202/ج

ارسال نظرات