۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۸۲۲۵۹
حجت الاسلام پناهیان:

تربیت شدگان در مسجد کمترین لغزش سیاسی و اجتماعی را دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: مسجد پدیده ای سطحی نیست، بلکه پدیده ای خدایی و طراحی پروردگار برای تجربه عالی ترین نوع تعالی است. مسجد دارای آدابی ویژه و جایگاهی مهم در سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام پناهيان

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در حاشیه همایش اندیشه های آسمانی ویژه نخبگان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد به موضوع نقش، اهمیت و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: مسجد طراحی عمیق و پیچیده خداوند است که ما تا زمان ظهور از ژرفای اهمیت آن برای هدایت و تعالی مردم مطلع نخواهیم شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مسجد در سبک زندگی اسلامی جایگاه مهم ترین شکل تعاملات اجتماعی است، کسی که مسجد در ابعاد زندگی اش رسوخ نکرده باشد در اصل یک انسان افسرده، بی روحیه و بی اثر در اجتماع مسلمانان است.

 

وی مسجد را بهترین محل برای شناخت، تعامل و انتخاب های مهم زندگی در سبک زندگی اسلامی دانست و اضافه کرد: مسجد تنها مکانی است که مؤمنان تعامل و ارتباطشان در آن در جهت قرب الهی و معنویات است، در حالی که حضور در بسیاری از تجمعات دیگر ضروریات مادی دارد و این نکته مسجد را متفاوت می کند.

 

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: یک روحانی با آنکه سال ها تحصیل می کند اما برای بر عهده گرفتن وظیفه امام جماعت یک مسجد باید چهار سال از عمر خود را معادل یک دوره کارشناسی در باب مسجد شناسی صرف کند تا به درک لازم از این مکان شگرف طراحی شده به دست پروردگار و وظایفی که بر دوش او قرار می گیرد برسد.

 

وی مسجد را سالم ترین نهادها و مکانی برای زیباترین تعاملات و مفیدترین ارتباطات عنوان کرد و گفت: اگر در این مکان مقدس بسیاری از مشکلات اجتماعی و تشکیلاتی را حل نکنیم به حل آن در محیط های دیگر امیدی نیست. تربیت شدگان مسجد سالم ترین و کارآمد ترین افراد در آینده خواهند بود و کمترین لغزش ها را در مسائل سیاسی و اجتماعی خواهند داشت./977/ت302/ب

ارسال نظرات