۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۸۲۲۷۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

هفتاد درصد مطبوعات استان در حوزه ملی فعالیت می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‎که تنها 10 درصد مطبوعات استان محلی هستند، گفت: هفتاد درصد مطبوعات استان قم در حوزه ملی و بیست درصد دیگر نیز در حوزه بین المللی فعالیت کرده و منتشر می‎شوند.
سيدمرتضي اسماعيلي طبا مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شامگاه پنج شنبه در نشست صمیمی اصحاب رسانه استان با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها 10 درصد مطبوعات استان محلی هستند.

وی ادامه داد: هفتاد درصد مطبوعات استان قم در حوزه ملی و بیست درصد دیگر نیز در حوزه بین المللی فعالیت کرده و منتشر میشوند.

اسماعیلی طبا با بیان اینکه مطبوعات فعال در استان قم در شأن این شهر بین المللی بوده و عظمت قم را حفظ کرده است، اظهار داشت: متأسفانه در بودجهریزی به مطبوعات توجه نشده و به آنها بودجه‎ای تعلق نمیگیرد.

وی تأکید کرد: مردم و مسؤولان از شهر قم توقع بینالمللی دارند ولی اعتبارات این شهر استانی بوده و در بودجه ریزی تنها آن را به عنوان یک استان یا شهر در نظر میگیرند در حالی که این شهر یک شهر بینالمللی و شناخته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه استان قم در شاخص چاپ و نشر مقام دوم را در کشور دارا است، خاطرنشان کرد: شاخص چاپ و نشر کتابهای دینی  استان قم در کشور مقام نخست را دارد.

وی افزود: هر چند استان قم از نظر شهرستان، جمعیت و وسعت بسیار بالا نیست ولی این شهر یک شهری است با برد ملی  و بینالمللی که میتوان از شاخص‌ها مورد نظر در اختصاص بودجه بیشتر رسانه‌ای و فرهنگی استفاده کرد.

اسماعیلی طبا با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید همواره به علوم جدید مجهز شده و مستمرا به یادگیری مسائل روز و جدید اهتمام داشته باشند، گفت: افزونبر این که به شکل ظاهر مطبوعات توجه شود باید به شکل حرفهای نیز در عرصه اطلاع رسانی توجه کرد.

وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره پشتیبان اصحاب رسانه بوده و به این منظور نیز دوره و اردوهای با حضور اساتید تهران برای خبرنگاران استان برگزار کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر توجه به اقتصاد رسانهای گفت: اگر به اقتصاد رسانههای توجه نشود کیفیت کار آنها پایین آمده و دیگر نسبت به کارهای انجام نشده انتقاد نمیکنند چرا که مجبور هستند برای حفظ خود از دیگران انتقاد نکنند.

اسماعیلی طبا با اشاره به تلاشهای رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به رسانههای قم و به ویژه راه اندازی رادیو معارف گفت: لازم است نمایندگان استان به ویژه رییس مجلس شورای اسلامی توجه ویژهای به رسانههای استان داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین باید نسبت به احداث کتابخانه مرکزی در استان قم که از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به این شهر است توجه بیشتر شود تا به مرحله تکمیل شدن برسد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی میل، مصلحت و نیاز را سه عنصر مهم در کار رسانهها برشمرد و خاطرنشان کرد: به مطبوعات و رسانههای قم باید توجه بیشتر شود و نسبت به احداث نمایشگاه کتاب دائمی در طرح حرم تا حرم شهر تمهیدات لازم اندیشیده شود./993/پ202/ع

ارسال نظرات