۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۸۲۲۷۸
آیت الله نورمفیدی:

هرگونه اشتباه آمریکایی‌ها پایان رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر این که هرگونه حمله احتمالی آمریکا به سوریه با پاسخ دندان شکنی از سوی سوریه و جبهه مقاومت همراه خواهد بود، گفت: این اشتباه آمریکایی ها پایانی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان گفت: امروز آمریکایی ها و بریتانیا از ترس پاسخ سوریه، جبهه مقاومت و حزب الله منطقه، جرأت حمله به این کشور را ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: آمریکا به خوبی می داند که با حمله به سوریه به اهدافش نمی رسد و ممکن است حتی جواب های دندان شکنی از ارتش سوریه دریافت کند. 

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: از سوی دیگر طرح مسأله حمله به سوریه از سوی آمریکا، بیشتر برای دلداری و قوت قلب به تروریست هایی که در این کشور حضور دارند و نتوانسته اند اهداف و مأموریت هایی که از سوی آمریکا به آنها سپرده شده است، را به خوبی به پایان برسانند.

 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر چندی پیش عکاس آمریکایی در ویتنام عکس هایی را به تصویر کشید که آثار و نتایج حمله شیمیایی 60 سال گذشته آمریکا به این کشور را نشان می دهد و این خود مسأله ای است که کسانی امروز مدعی حقوق بشر هستند که در گذشته با بمباران شیمیایی، تلفات سنگینی را امروز بر جای گذاشته اند.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: امروز مسأله سوریه بیش از 29 ماه است که به طول کشیده و تروریست ها به بهانه های مختلف مردم را به خاک و خون کشیده اند و آمریکا مدعی استفاده ارتش از سلاح های شیمیایی است و به همین دلیل بهانه حمله به سوریه را به وجود آورده تا بتواند به اهداف و مأموریت های تروریست های خود در این کشور دست یابد. 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ارتش سوریه با همکاری حزب الله به موفقیت های خوبی در برابر تروریست ها دست یافته اند و بر اوضاع مسلط شده اند که همین مسأله آمریکا را نگران کرده است.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: آمریکا این مسأله را به سازمان ملل و شورای امنیت گزارش داده و آنان بازرسانی را به این کشور فرستاده اند، اما آمریکا می خواهد قبل از گزارش بازرسان مسأله حمله را اجرایی کند، زیرا می داند طرح آنان در سازمان ملل و شورای امنیت با حق وتو چین و روسیه رای نخواهد آورد. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: برخی مدعی این هستند که آن امام همام به عنوان رییس مذهب تشیع به فکر امامت نبود و با کسی بر سر خلافت به مبارزه نپرداخته، هر چند این مسأله شاید درست باشد، اما اصل این موضوع این است که امام صادق(ع) به فکر تثبیت امامت و راهی که رسول خدا(ص) نشان داده بودند، پیگیر بودند و در واقع یک جنگ نرم و فرهنگی ایجاد کرده بودند.

 

وی یادآور شد: آن حضرت هیچگاه به خلفای جور کنار نیامدند و حتی فقهای خود را از ارتباط با دستگاه و خلفای بنی عباس منع کرده بودند و اجازه رفت و آمد با آنان را نمی دادند.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: امام صادق(ع) تمام عمرش را برای اثبات امامت و مسأله اسلام و بقاء و تداوم آن گذاشتند تا این که توسط منصور به شهادت رسید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به خطبه 147 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امام علی(ع) گفت: به فرموده ایشان آرزوهای دراز و فراموش کردن اجل و مرگ دو اصل مهم باعث هلاکت ملت های گذشته شده است.

 

وی ادامه داد: این دو موضوع انسان را سخت وابسته به دنیا، شهوات نفسانی و امیال و اغراض می کند و وقتی انسان به این دو مسأله وابسته شد، به هلاکت خواهد رسید.

 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: انسان تا قبل از مرگ از یاد خدا غافل شده و عذرخواهی و توبه نمی کند، اما به مرگ که نزدیک می شود، یاد توبه می افتد که دیگر اثری نخواهد داشت و آنگاه گرفتاری و عذاب کوبنده بر سر او وارد می شود.

 

امام جمعه گرگان اظهار کرد: کسی که عظمت و قدرت خدا را بداند در برابر خداوند خود را کوچک می داند و خداوند نیز در برابر دیگران او را با عظمت می کند./950/پ201/س

ارسال نظرات