۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۸۲۲۸۳
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

مقاومت مردم سوریه لحن سخنان غربی‌ها را تغییر داده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان مقاومت مردم سوریه در برابر تروریسم را تحسین برانگیز خواند و گفت: امروز لحن صحبت غربی ها تغییر یافته و زبان تهدید نیست.
مقاومت مردم سوریه لحن سخنان غربی‌ها را تغییر داده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان با گرامی داشت هفته دولت، به تبیین زیبایی های نماز پرداخت و گفت: انسان با نماز خواندن به میهمانی خدا می رود و باید توجه داشت که در حال اقامه نماز، در محضر خداوند متعال ایستاده ایم.

 

وی در ادامه افزود: نماز خواندن مانند این است که یک شاگرد مودب در محضر استاد خود است که در هنگام حرف زدن نهایت ادب را رعایت می کند و در پوشش خود نهایت حساسیت را به خرج می دهد تا مبادا استادش از وی آزرده خاطر شود.

 

نماز اوج بندگی انسان است

 

امام جمعه زنجان در ادامه به مضامین سوره حمد و اذکاری که در حال نماز خوانده می شود اشاره کرد و اظهار داشت: اگر به مضامین سوره حمد در نماز توجه کنید صفات بی شماری برای خداوند ذکر می کند مانند رحمانیت، رحیمیت و پروردگار جهانیان بودن و صفات دیگری که در نهایت بعد از شمردن این صفات می فرماید « ایاک نعبد و ایاک نستعین » که بیانگر این است که ما خدا را درک کرده و می بینیم و چنین خدایی را پرستش می کنیم اما باید باور داشت که نماز اوج بندگی انسان است.

 

وی در ادامه به خشوع در مقابل خداوند و ترس از عقوبت او اشاره و تأکید کرد: باید در مقابل این خدای رحمان و رحیم ترس هم داشت؛ چون آیا تا به حال عملی در خور شأن او انجام داده ایم که مدعی باشیم، و اگر این خدای رحمان از رحمانیت خود صرف نظر کند وای به حال همه ما می شود، ولی باز ما به کرم او امیدواریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه خطبه ها به تقسیم کشور در زمان قاجار اشاره کرد و گفت: امروز سالروز عهدنامه ننگینی است که در زمان قاجار برای تقسیم شمال و جنوب کشور با زور و تزویر کشورهایی همچون انگلیس بسته شد، اما سال ها بعد جوانان رشید این مرز و بوم دیگر اجازه چنین کاری را ندادند و زمانی که در هشت سال دفاع مقدس کل دنیا با ایران در حال جنگ بود حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را به آنها ندادند.

 

وی در ادامه به سالروز شهادت شهدای دولت و رییس جمهور پیشین ایران، شهید رجایی اشاره و تصریح کرد: شاید برخی از جوان ها فکر کنند که شهید رجایی با این همه اسم و رسمی که بر سر زبان ها دارد، شاید چندین سال رییس جمهور کشورمان بوده است اما باید آنها بدانند که متأسفانه عمر دولت ایشان به ماه هم نرسید اما چون کارهایش برای رضای الهی بود برای همیشه ماندگار شد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه افزود: امروز در تقویم ما روز مبارزه با تروریسم است و به حق هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران اسلامی از تروریسم ضربه نخورده است که البته همه این ها هم با مدیریت و رهبری امپریالیسم غرب و آمریکا بوده است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه به جنگ سوریه و شورش هایی که مخالفان با کمک افراطیان وهابی و آمریکا به راه انداخته اند اشاره و عنوان کرد: اگر توجه کنید سوریه یک کشور کوچک است اما دل های بزرگی دارد که خوشبختانه تاکنون حدود دو و نیم سال در برابر دشمن مقاومت کرده اند و اکنون نیز با لحنی محکم و کوبنده در مقابل دشمنانی همچون آمریکا و انگلیس که قصد حمله به سوریه را داشتند، صحبت می کنند که این مقاومت و ایستادگی ستودنی است؛ از این رو امروز لحن صحبت غربی ها تغییر یافته و دیگر زبان تهدید نیست.

 

وی در پایان افزود: همه باید توجه داشته باشند که سوریه خط قرمز ماست و همیشه از آنها حمایت می کنیم اما نباید کمک و امدادهای غیبی و الهی را در مقاومت مردم سوریه نادیده گرفت./949/پ201/غ

ارسال نظرات