۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۸۲۳۵۱
نماینده مجلس خبرگان:

تأمین محتوایی مرثیه سرایی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با بیان این که سخن گفتن درباره اهل بیت(ع) آن هم با شعر، مداحی و مرثیه سرایی، نباید سطحی باشد، خاطرنشان کرد: اشعار و ادبیاتی که در خصوص ائمه معصومین(ع) بیان می شود باید عمق داشته باشد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته های یازدهمین همایش بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) افزود: واقعیت سیره، روش و مسلک اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید در چنین همایش هایی در جهت اشاعه اخلاق اسلامی، بیان و ترویج شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که معارف اهل بیت(ع) باید بیشتر برای نسل جوان ما تبیین شود، افزود: برگزاری چنین برنامه هایی برای الگو پذیری نسل جوان جامعه ما بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که صبحت کردن در خصوص اهل بیت(ع) آن هم با شعر، مداحی و مرثیه سرایی، نباید سطحی باشد، خاطرنشان کرد: اشعار و ادبیاتی که در خصوص ائمه معصومین(ع) بیان می شود باید عمق داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که مرثیه سرایان و یا شاعران اهل بیت(ع) از یک جایگاه مهمی در نزد اهل بیت(ع) برخوردارند، افزود: شاعران باید به سمتی حرکت کنند و به گونه ای شعر بسرایند که مورد قبول امام زمان (عج) باشد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که باید شاعران از کلمات و خطبه های امام حسین (ع) در غالب شعر استفاده کنند که این می تواند بسیار تاثیرگزار باشد، ادامه داد: مرثیه خوانی ابا عبدالله(ع) باید به صورت دل انگیز منتقل شود که خود این می تواند اثر گزار باشد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اجلاس پیرغلامان بهترین فرصت برای معرفی ائمه عصمت و طهارت و واقعه عاشورا است و باید طوری این اجلاس برگزار شود که شادی اهل بیت (ع) و ذخیره آخرت را به همراه داشته باشد، گفت: عاشورا مکتب حیات بخش جامعه بشری و انسانیت است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان به حادثه عظیم عاشورا اشاره کرد و با بیان این که این قیام عظیم تاریخی اسلام ناب را متحول کرد، گفت: قیام حسینی موجب ماندگاری مکتب و راه پیامبر گرامی اسلام شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که حادثه عاشورا و قیام کربلا جریانی بود که اسلام را احیا و زنده کرد و ما باید از عزاداری ها و مراسمی که به این مناسبت ها برگزار می کنیم، مراقبت و مواظبت کنیم، گفت: باید چراغ هدایت و کشتی نجات بودن امام حسین(ع) را برای این زندگی زیر سؤال نبریم و نگذاریم که تاریخ عاشورا تحریف شود.

 

به گفته وی، تاریخ عاشورا از این بابت مورد توجه قرار گیرد، زیرا با توجه به این که همه امامان، خود شهید بودند، برای امام حسین(ع) عزاداری کردند و به همه نیز توصیه کردند که به خوبی برای اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری کنند.

 

گفتنی است، یازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) 7 تا 10 آبان ماه در گرگان برگزار خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات