۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۸۲۳۵۵

فعالیت‌های دفتر پژوهش‎های خاص دفتر تبلیغات اسلامی‎ تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر پیشین دفتر پژوهش‌های خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خدمات شانزده ساله این دفتر را به نظام اسلامی، حوزه‌های علمیه و ولایت بی‌نظیر توصیف کرد.
حجت الاسلام مير مدرس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام سید موسی میر مدرس، مدیر پیشین دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم تودیع خود که پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد به تشریح علمکرد شانزده ساله این دفتر پرداخت.

وی گفت: دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامی قم در سال 77 فعالیت سازمانی خود را آغاز و در دهه بمباران ارزشها، خدمات بی نظیری را به نظام اسلامی، حوزههای علمیه و ولایت انجام داد.

وی ادامه داد: رصد شبهات و مواضع مطبوعاتی اشخاص حقیقی و حقوقی کشور در بازده زمانی شانزده سال که سبب ساماندهی بانک جامع اطلاعات مواضع و شبهات مطبوعات اشخاص شد و این بانک اطلاعاتی اکنون به عنوان یک منبع بی بدیل در سطح کشور به شمار می‎آید.

مدیر پیشین دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تولید دو نشریه شبهه شناسی، مواضع و دیدگاههای در بیست و یک شماره شبهه شناسی و هشتاد شماره مواضع برای مخاطبان را از دیگر اقدامات این دفتر دانست.

حجتالاسلام میر مدرس تولید دهها عنوان نشریه، خبرنامه تحلیلی به مناسبتهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همانند انتخابات ریأست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را نیز از دیگر اقدامات دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برشمرد.

وی اظهار داشت: تحلیل انتخابات ریاست جمهوری در سال 76 از سوی این دفتر و با تحلیل مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با صرف هشتصد و پنجاه میلیون تومان هزینه برابری میکرد.

مدیر پیشین دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تاکنون از سوی این دفتر صدهها مقاله در دفاع از نظام، روحانیت و رهبری تولید شده است، خاطرنشان کرد: افزونبر تک نگاریها انبوهی در قالب کتاب و جزوه نیز منتشر شده است.

وی تأکید کرد: دفاع از آرمانهای امام راحل و یا نقد رویکرد جدید آیتالله منتظری درباره ولایت فقیه و قانون اساسی، جایگاه قانونی دادگاه ویژه روحانیت، خبرگان رهبری، سازکار و ساختارهای کارهای اجرایی و چالشهای فرارو در پاسخ به شبهات وارده و بازخوانی مسأله رویت هلال و تبیین جایگاه رأی حاکم اسلامی از جمله جزوههای منتشر شده از سوی دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامیحوزه علمیه قم است.

حجتالاسلام میر مدرس آسیب شناسی سه حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ با رویکرد آینده پژوهی، طراحی و نگارش RFP در پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری، نگارش دهها بیانیه مهم و مناسبی برای دفتر تبلیغات اسلامی را از دیگر اقدامات دفتر پژوهشهای خاص برشمرد.

مدیر پیشین دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گروههای تاریخ تحولات و جریان شناسی سیاسی را از دیگر گروههای فعال در این دفتر عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش آزاد دورههای کوتاه و بلند مدت تاریخ تحولات و جریان شناسی، آموزشهای رسمی منتهی به مدرک سطح سه و چهار حوزه، تدوین جدول نشستها و تعیین موضوعهای مناسب با نشستها از دیگر اقدامات دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامی قم است.

وی تصریح کرد: شناسایی چهل موضوع کار پژوهش، طراحی و اجرای بانک اطلاعات جریان شناسی سیاسی و تحولات تاریخ و تهیه برنامه سایت خبری، وبلاگ اطلاع رسانی نیز از اقدامات دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.

حجتالاسلام میر مدرس با تأکید بر اینکه پژوهشهای صورت گرفته در دفتر پژوهشهای خاص از موفقترین مجموعههای دفتر تبلیغات اسلامی قم است، گفت: عملکرد منحصر به فرد در دفاع از نظام، رهبری و روحانیت در بحرانها و مقاطع حساس، کم هزینه بودن این سازمان، بهرهگیری از تفکر، مدیریت و برنامهریزی استراتژیک در تحولات مهم از دلایل مهم موفقیت دفتر پژوهشهای خاص است.

وی پرداختن به خلأهای موجود در حوزه همانند شبهه شناسی مطبوعات، جریان شناسی سیاسی و پاسخ به شبهات مقاطع حساس تاریخی و برخورداری از مجموعه پژوهشگران ولایی، فاضل و هماهنگ از دیگر دلایل مهم موفقیت دفتر پژوهشهای خاص دفتر تبلیغات اسلامی قم است./993/پ202/ی

ارسال نظرات