۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۸۲۳۵۶
در تبریز؛

همایش بزرگداشت آیت الله بنی‌فضل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ششمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، همایش بزرگداشت مقام فقهی و مجاهدت آن عالم وارسته در تبریز برگزار شد.
آيت الله بني فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ششمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، همایش بزرگداشت مقام فقهی و مجاهدت آن عالم وارسته امروز با حضور عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، ائمه جمعه آذربایجان شرقی، علما، اساتید و طلاب مدارس علمیه در تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام عبدالحمید بنی فضل، فرزند آیت الله بنی فضل هدف اصلی از برگزاری برنامه همایش بزرگداشت آن عالم مجاهد و فقیه وارسته را بزرگداشت شعائر اسلامی و جایگاه عالی حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: این همایش، تکریم شخص نیست بلکه در کنار توجه به شخصیت آیت الله بنی فضل به دنبال تکریم یک بنیاد، نور و فکر هستیم که برگرفته از اسلام ناب محمدی است.


دبیر این همایش با بیان این‌که هدف و نتیجه این آئین ایجاد بستری برای زنده ماندن و تدوام سیره علمای بزرگواری چون آیت الله بنی فضل است، تصریح کرد: معرفی الگوهای فقهی، جهادی و تربیتی حوزه های علمیه طلاب را در ادامه مسیر نورانی خود مصمم می کند، باید راه و رسم زندگی این بزرگان تاریخ برای نسل حاضر و نسل آینده به درستی منتقل شود.


وی در ادامه با تبیین بخش هایی از زندگانی و سیره عملی مرحوم آیت الله بنی فضل گفت: رهبری درباره آیت الله بنی فضل فرموده اند؛ « این عالم روشن بین جزو اولین پیوستگان به راه امام بودند و زمانی که ترویج حتی کلمه ای از افکار امام با مخالفت تمام روبرو می شد و منجر به تعطیل شدن کلاس استاد مربوطه می شد؛ آیت الله بنی فضل سخن از راه و روش امام خمینی(ره) در آن خفگان می زدند. »


حجت الاسلام بنی فضل ادامه داد: نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری طی ده ها سال مجاهدت در میدان علم و عمل، هیچگاه ساده‌زیستی و مردم‌داری را فراموش نکرد و هنوز مردم آذربایجان و قم از برکات مجاهدت آن عالم واسته بهره مند هستند.


مدیر سابق مدرسه علمیه استهبانات با تأکید بر این‌که مرحوم آیت الله بنی فضل خود را سرباز ولایت می دانست، گفت: روش زندگی آن عالم در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی هیچ تفاوتی نکرد، چه بسا هم دوره‌های ایشان که در جریان پیروزی انقلاب حضور داشتند به واسطه انقلاب اسلامی مشمول امتیازات، پست‌ها و سمت‌هایی شدند.


گفتنی است، این همایش به همت بیت و مؤسسه مرحوم آیت الله بنی فضل، شهرداری تبریز، سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، حوزه هنری استان، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی و برخی از شاگردان آن عالم وارسته برگزار شد.


مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نهم شهریور سال 1386 پس از عمری مجاهدت و دفاع از حریم ولایت بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت./935/پ202/س

ارسال نظرات