۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۸۲۳۵۷
استاد حوزه علمیه لرستان:

طلاق پیکره اجتماع را متزلزل می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان گفت: از هم گسیختگی نهاد خانواده که در قالب طلاق پدیدار می شود، تأثیرات نامطلوبی بر پیکره اجتماع دارد.
طلاق

حجت الاسلام سید علی قوانینی، کارشناس و پژوهشگر امور دینی حوز علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی تأثیر فزاینده ای بر ایجاد آسیب های اجتماعی دارد، ابراز داشت: رسانه ها نیز به عنوان یک ابزار قدرتمند بر افکار و اندیشه زوجین و روابط آنها با فرزندان نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه کاهش تعداد فرزندان، تغییر نقش زن و شوهر و دگرگونی نقش زنان در اجتماع در کنار عوامل اجتماعی دیگر، ساختار خانواده را متحول کرده است، خاطرنشان کرد: رسانه ها با استفاده از ابزارهای گوناگون می توانند مفاهیم را در قالب های متنوع و جذاب به مخاطب عرضه کنند.

استاد حوزه علمیه لرستان در ادامه تصریح کرد: اسلام با طلاق به شدت مخالف است و تأکید بر اجتناب از وقوع این پدیده دارد؛ در عین حال آن را به عنوان چاره ای در موارد خاص تجویز کرده است.

حجت الاسلام قوانینی با بیان اینکه نهاد خانواده کوچکترین نظام اجتماعی است که ثبات و استحکام آن مؤثر در ثبات جامعه و مصون ماندن آن از پیامدهای سوء ناشی از این عدم ثبات دارد، ابرازداشت: برای تحکیم اساس خانواده باید به گونه ای سیاست گذاری شود که نظم خانواده را بر هم نریزد.

این کارشناس امور دینی در لرستان عدم رعایت عفاف و حجاب، بداخلاقی، خشونت، عدم تفاهم، تفاوت های فرهنگی، اختلاف سن، ازدواج دوم، سوءظن، دخالت دیگران در زندگی، عدم علاقه را از عوامل تأثیرگزار در به وجود آمدن طلاق دانست و اظهار داشت: پیامدهای طلاق مشکلات بیشتری را به وجود می آورد که مزید بر عوامل طلاق است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از طلاق مشکلات اجتماعی همچون فحشا و کودکان افسرده و بزهکار و اختلالات روانی مضاعف نسبت به قبل از طلاق به‎وجود می آید./9451/ت302/غ

ارسال نظرات