۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۸۲۳۸۵
مدیر کل اوقاف استان سمنان:

امام زادگان نماد باورهای اعتقادی هر منطقه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امام زادگان سمبل باورهای اعتقادی، دینی و تکیه گاه معنوی مردم هر منطقه از کشور هستند.
حجت الاسلام واحدي مديرکل اوقاف استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در آیین بزرگداشت امام زادگان دامغان که پیش از ظهر امروز در محل بارگاه امام زاده اسماعیل(ع) این شهرستان برگزار شد، تلاش در جهت ترویج و گسترش سیره زندگی اهل بیت(ع) و فرزندان بزرگوارشان را موجب تقویت فرهنگ دینی و رشد معنوی نهاد خانواده عنوان کرد.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری معظم انقلاب مبنی بر تبدیل امام زادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور  گفت: در مجموعه اوقاف استان تلاش های فراوانی با استفاده از همه امکانات و نیروهای موجود در جهت تحقق این مهم انجام شده که از آن جمله صرف چهار میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته بوده است.

 

مدیر کل اوقاف استان سمنان افزود: در شرایطی که دشمنان اسلام در جای جای دنیا بنای هتک حرمت و نابودی اماکن مقدسه مسلمانان و توهین به ارزش‎ها و اعتقادات اسلامی را گذاشته اند، باید بیش از هر زمان دیگری به تبلیغ و رشد فضائل دینی در جامعه توجه کنیم.

 

حجت الاسلام واحدی اظهار امیدواری کرد اجرای برنامه هایی مدون و کارشناسی در حوزه اماکن متبرکه و استفاده از توان معنوی بارگاه امام زادگان در شهرها و روستاهای مناطق گوناگون کشور سبب جذب بیش از پیش جوانان و دوستداران فرهنگ غنی اهل بیت(ع) به این اماکن روحانی شود.

 

گفتنی است، این همایش به میزبانی بارگاه امام زاده اسماعیل(ع) روستای طزره دامغان با حضور جمع بسیاری از مسؤولان، روحانیان و اقشار گوناگون مردم برگزار شد.

 

یادآور می شود: این امام زاده جلیل القدر از نوادگان امام موسی کاظم(ع) بوده که در سال 150 هجری قمری هنگام عزیمت به طوس در درگیری با سربازان حجاج بی یوسف سقفی همراه با جمعی از یاران به شهادت رسیدند و امروز مزار آنها در جنوب روستای طزره دامغان زیارتگاه دوستداران اهل بیت(ع) است./977/پ203/غ

ارسال نظرات