۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۸۲۳۸۸
امام جمعه مرند:

آمریکا به دنبال جبران شکست‌های گذشته در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که جنگ سوریه رژیم صهیونیستی را از جغرافیای منطقه حذف خواهد کرد، گفت: آمریکا به دنبال جبران شکست‌های گذشته در منطقه است.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند، در گفت‌وگو با خبرنگار حبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که سیاست جنگ‌افروزانه آمریکا و غرب تازگی ندارد، اظهار داشت: آمریکا ماه‌ها است که به دنبال طراحی سناریویی برای حمله نظامی به سوریه و شکست مقاومت اسلامی است، به یقین حمله به سوریه با برنامه‌ای از پیش طراحی شده است.


وی با بیان این‌که اتهام استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی، بسیار شباهت به اتهام وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق دارد، خاطرنشان کرد: آمریکا با چنین بهانه‌ای به عراق حمله کرد و پس از سال‌ها اشغال نه تنها آثاری از بمب اتم نبود، بلکه در باتلاقی گرفتار شد که بعدها با رسوایی از این کشور خارج شد.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به این‌که آمریکا به دنبال فرصتی برای حمله به سوریه بوده است، تصریح کرد: این سیاست از دوران جورج بوش نیز پیگیری می شد، اما هزینه‌های سرسام آور حمله به عراق و افغانستان و عدم تحقق اهداف آمریکا در این کشورها آنان را برای حمله به سوریه در آن شرایط قانع نمی کرد.


وی ادامه داد: اگر امروز شاهدیم که آمریکا با طرح توطئه خودساخته حمله شیمیایی به حومه دمشق دولت سوریه را متهم کرده و قصد حمله نظامی به این کشور را دارد، باید دانست که دولتمردان ایالات متحده آمریکا هیچ دلیلی و مدرکی برای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی در دست ندارند، حتی شواهدی و اسنادی مبنی بر استفاده تروریست ها از این سلاح‌های ممنوعه مطرح شده است.


امام جمعه مرند اقدام خودسرانه آمریکا در اعلام حمله به سوریه در حالی که بازرسان اعزامی سازمان ملل هنوز در خصوص استفاده سوریه از سلاح شیمیایی اظهار نظر نکرده‌اند، را تأسف‌بار و نشأت گرفته از خود جنگ‌طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: آمریکا و متحدانش به دنبال جبران شکست‌های گذشته در منطقه هستند.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر این‌که جنگ سوریه رژیم صهیونیستی را از جغرافیای منطقه حذف خواهد کرد، گفت: اگر سران آمریکا از شکست گذشته در جنگ عراق و افغانستان درس عبرت گرفته بودند، امروز بار دیگر بر طبل جنگ نمی کوبیدند، اما حقیقی وجود دارد که غرب باید آگاه باشد و آن اضمحلال قطعی اسرائیل در صورت تجاوز نظامی به سوریه است./935/ت303/س

ارسال نظرات