۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۲۴۳۴
آیت الله هاشمی رفسنجانی:

عمل به وعده های انتخاباتی نخستین کار دولت باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اولین کار دولت باید این باشد به وعده هایی که در انتخابات داده شده عمل کند و مردم هم باید آن را از دولت مطالبه کنند و بر روی کاغذ بنویسند و در جیب خود بگذارند و ببینند کدام یک انجام می شود.
هاشمي رفسنجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی که در زادگاه وی سوادکوه شمالی برگزار شد، با اشاره به این که مردم شمال از نظر عاطفه و محبت کم نظیر هستند، افزود: برخی مشکلات استان های شمالی در سایه سر سبزی این منطقه پنهان مانده و به آن کم توجهی شده است.
 
وی افزود: در گذشته معادن وسیع منطقه باعث ارتزاق خانواده ها بود که متاسفانه سال ها است خانواده ها از این نعمت برای اشتغال محروم هستند.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که امروز هر مقدار موادی که بتواند جای نفت را بگیرد باید احیا کنیم و بسیار مهم است، افزود: نفت و گاز این نیست که تنها آن را بسوزانیم و معادن باید تقویت شود و در جهت احیای آن گام برداریم.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این که مازندران از جهت مختلف اهمیت بالایی دارد، گفت: این دیار جایی است که خداوند نعمت خود را در آن تعبیه کرده است و مردم این استان نیز در گذشته تاریخ همواره پیشتاز بوده و نخستین حکومت شیعی در این منطقه شکل گرفته است.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جایگاه مبارزاتی آیت الله صالحی مازندرانی اشاره کرد و گفت: ایشان بعد از تحصیلات مقدماتی در بابل،تهران و مشهد به قم آمدند و از ابتدای مبارزه نهضت در قم بودند و در ادامه به مشهد رفتند و قبل از فوت آیت الله بروجردی به قم آمدند.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی در دوران مبارزه همواره همراه امام راحل بودند و در سال های 52 و 53 که جزو سخت ترین دوران مبارزه بود و کمیته ضد خرابکاری در آن دورانت تشکیل شده بود ایشان همراه نهضت بودند.
 
وی ادامه داد: آیت الله صالحی مازندرانی در این دو سه سال بسیاری  از عمر خود را در زندان بودند و رنج های زیادی کشیدند و وقتی دوران خفقان گذشت در سال 56 به مناسبت شهادت فرزند امام راحل و اهانت به امام خمینی بیانیه محکمی علیه رژیم آن دوران صادر کردند.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که آیت الله صالحی مازندرانی از جمله علمایی بودند که امام راحل آنان را برای سرکشی مردم به شهرستان ها می فرستاد، گفت: حالت معنوی در آیت الله صالحی مازندرانی شبیه کرامت بود.
 
وی ادامه داد: در 20 سال گذشته که بنده در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم حتی یک روز جلسات را ترک نکرده و غیبت نداشتم اما امروز به دلیل حضور در مراسم آیت الله صالحی مازندرانی اولین باری بود که جلسه مجمع را نیمه کاره رها کرده و به آقای روحانی سپردم.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود به حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و گفت: مردم در این انتخابات نشان دادند که از بین تعدادی شخصیت های مبرز و انقلابی ترجیح دادند به یک روحانی رای دهند که این نشان داد هنوز دل مردم به روحانیت بسته است.
 
وی در ادامه سخنان خود به برخی مشکلات داخلی و گلایه های مردم اشاره کرد و گفت: ممکن است به خاطر مشکلات اقتصادی که در کشور به وجود آمده گله مندی هایی وجود داشته باشد اما مردم می دانند اینها تقصیر روحانیت نیست و همین مردم نشان دادند که اگر راهی برای نجات کشور باشد به دست روحانیت است.
 
وی با بیان این که مشکلات فعلی مشکلات واقعی است، گفت: ما در محاصره و تحریم هستیم و نمی توانیم از منابع خود به خوبی استفاده کرده و نفت خود را بفروشیم و برای تهیه کالاها باید هزینه های زیادی بپردازیم.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان این که خطر بزرگی منطقه را تهدید می کند، گفت: آمریکا،غرب و تعدادی از کشورهای عربی به دنبال جنگ و حمله به سوریه هستند و همگان هر لحظه گوش هایشان منتظر غرش موشک ها است.
 
وی افزود: مردم سوریه در این دو سال آسیب های زیادی دیدند و بیش از صد هزار نفر کشته دادند و 7 تا 8 میلیون نفر از مردم این کشور آواره شدند.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود به وظیفه دولت یازدهم در قبال مردم اشاره کرد و گفت: دولت باید به این استقبال مردم در انتخابات جواب مثبت دهد و مشکلات خارجی را حل کند و راه را باز کند و بی جهت مشکل تراشی نکند.
 
وی ادامه داد: هرکسی بخواهد به این کشور و ملت خدمت کند در درجه اول باید راه را باز کند و منابع را به دست آوریم تا زندگی مردم را اصلاح کنیم و کسب و کار و تولید را رونق دهیم.
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر در این خصوص کوتاهی شود جواب خدا دادن کار ساده ای نیست و ما موظف هستیم به حکم الهی به مردمی که به وظیفه خود در قبال نظام عمل کردند خدمت کنیم.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اولین کار دولت باید این باشد به وعده هایی که در انتخابات داده شده عمل کند و مردم هم باید آن را از دولت مطالبه کنند و بر روی کاغذ بنویسند و در جیب خود بگذارند و ببینند کدام یک انجام می شود./950/پ202/ج
ارسال نظرات