۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۴۵۳
رییس مجمع تشخیص مصلحت:

تکفیری‌ها جهان اسلام را دچار مشکل کرده اند/ اختلافات سبب تفرقه نشود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براین که عشق به وحدت اسلامی باید داشته باشیم، افزود: نباید برخی دعواها موجب ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی شود.
هاشمي رفسنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه شب در جلسه هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر که با حضور علما، روحانیان و شخصیت های علمی و فرهنگی در بیت آیت الله نظری در ساری برگزار شد، با اشاره به این که داستان غدیر مسأله ساده ای نیست، گفت: پیامبر گرامی اسلام به فرمان خداوند متعال برای اعلان یک منصب در بازگشت از حج دستور الهی را ابلاغ کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت شیعیان در برخی کشورهای اسلامی اشاره کرد و با بیان این که امروز شیعه در کشورهای منطقه مظلوم واقع شده است، افزود: امروز کاری که بر سر شیعیان در کشورهایی نظیر مصر می آورند یک جنایت است.

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مسأله مهم امروز با اهل سنت در حاضر مرجعیت، امامت و هدایت مردم است، ادامه داد: باید در مناظره ها و احتجاج با علمای اهل سنت صحبت کنیم.

 

وی با تأکید بر لزوم تفاهم شیعه و سنی در شرایط فعلی جامعه اسلامی، گفت: باید احکامی که از ائمه به ما رسیده متابعت کنیم.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این که عشق به وحدت اسلامی باید داشته باشیم، افزود: نباید برخی دعواها موجب ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی شود.

 

وی با اشاره به این که امروز شیعیان در عربستان مظلوم هستند و حتی در بحرین که اکثریت شیعه اند، اما شاهد مظلومیت آنها هستیم، ادامه داد: در پاکستان و عراق هر روز شاهد کشته شدن شیعیان هستیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر پرهیز از هر گونه اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی، تأکید کرد: متأسفانه امروز برخی گروه های تندرو کشتن شیعه را واجب می دانند و فکر می کنند با این اقدام به بهشت می روند که وظیفه ما این است که این عقاید منحرف را پاک کنیم.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید براین که امروز جدال، خصومت و جنگ با اهل سنت برای ما بسیار نا صحیح است، تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که امروز می توان انجام داد احیای امور امامت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قبل از انتخابات امسال حضرت آیت الله سیستانی پیامی برایم فرستادند و گفتند با شرکت در انتخابات کشتی شکسته ایران را به ساحل نجات برسان تا ما هم راحت شویم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اسلام نمی تواند بدون همکاری با اهل سنت شکل بگیرد، ادامه داد: در دنیای امروز شیعه مظلوم است و اگر بتوانیم درست ارتباط برقرار کنیم به حتم منطق ما فوق منطق آنها خواهد بود./950/پ202/ج

ارسال نظرات