۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۸۲۴۶۵
به مناسبت ایام شهادت امام صادق؛

مراسم یادبود آیت‎الله میرزا جواد تبریزی برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت ایام جانسوز شهادت رییس مذهب، حضرت امام جعفر صادق(ع) و یادبود احیاگر فاطمیه و مدافع حریم ولایت حضرت آیت‎الله میرزا جواد تبریزی(ره) از مراجع تقلید تشیع مراسم یادبود و بزرگداشت آن عالم ربانی برگزار می‎شود.
آيت الله ميرزا جواد تبريزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام جانسوز شهادت رییس مذهب، حضرت امام جعفر صادق(ع) و یادبود احیاگر فاطمیه و مدافع حریم ولایت حضرت آیتالله میرزا جواد تبریزی(ره) از مراجع تقلید تشیع مراسم توسلی برگزار میشود.

براساس این گزارش مراسم یادبود این عالم وارسته و توسل به ساحت مقدس اهل‎بیت(ع) روز پنج شنبه، چهاردهم شهریور ماه مطابق با بیست و هشت شوال سال 1434 بعد از نماز مغرب و عشا برگزار میشود.

گفتنی است، مکان برگزاری مراسم یادبود و توسل چهار راه شهدا _ خیابان معلم _ کوچه هفده مدرسه میرزا جواد آقا تبریزی(ره) است.

شایان ذکر است، آیت‌الله میرزا تبریزی پس از عمری تلاش و مجاهدت در عرصه نشر معارف قرآن و اهلبیت(ع) سرانجام در سی آبان ماه سال 85، مطابق با 29 شوال 1427 در شهر قم در گذشت و پیکرش در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) دفن شد.

آیتالله میرزا جواد تبریزی(ره) در قسمتی از وصیت نامه خود نوشته است: بر تمام مؤمنان است که با دل و جان از مسلمات مذهب حق دفاع کنند و هیچگاه اجازه ندهند بعضی با القای شبهه، عوام از مؤمنان را فریب دهند، به ویژه در مسائل شعائر حسینیه که تشیع به واسطهی آن زنده است، حفظ شعائر اهلبیت(ع) حفظ مذهب بر حق تشیع است.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از وصیت نامه خود با تأکید بر تلاش طلاب در راه نشر معارف الهی اضافه میکند، عزیزانم! سکان هدایت مردم به دست شماست، کاری نکنید که دل امام زمان(عج) به درد آید، او به اذن خدا ناظر بر اعمال ماست و در همین جا از پیشگاه مبارکشان میخواهم اگر کوتاهیای از سوی اینجانب سرزده، بر من ببخشند./993/ پ203/ج 

 

ارسال نظرات