۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۸۲۴۷۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی:

امام صادق تبیین کننده اساس مذهب شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: امام صادق‎(ع) فلسفه شیعی و سنت اصلی پیامبر(ص) و نیز راه حق را برای مسلمانان روشن ساخت و در این راستا مکتب تشیع را احیا کرد و مسیر آن را به شکل روشن ترسیم کرد.
حجت الاسلام مصائبي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: امام صادق(ع) بیش از چهار هزار شاگرد در جامعه تربیت کرد به گونه‌ای که بر اساس برخی تعابیر‌ها«کاری که امام صادق(ع) در نشر اسلام کرد، کمتر از کار امام حسین در کربلا نبود».


وی ادامه داد: امام صادق(ع) در زمان خود تمامی مباحث و ابهامات دین را به صورت فلسفی و علمی پاسخ داد و بسیاری از مسائل و ابهامات دینی را روشن کرد به گونه ای که این پاسخ ها هدف و مکتب اصلی تشیع را روشن کرد.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به روش امام صادق(ع) در گفت‌وگو با مخالفان و دارندگان عقاید گوناگون، تصریح کرد:  امام ششم همواره مطالبی را که از سوی اشخاص می‌شنید به صورت منطقی، عقلی، با حوصله و جدال صحیح پاسخ می‌داد به طوری که طرف مقابل قانع می‌شد.


به گفته این مسؤول، کسانی که به دنبال علم هستند، بهتر است سیره امام صادق(ع) را از ابعاد مختلف سیاسی، اخلاقی، فلسفی، علمی و الهی مورد مطالعه قرار دهند تا از مراحل مختلف زندگی را بدون هیچ استرسی و ترسی و با آرامش عبور کنند.


وی تأکید کرد: امام صادق(ع) از نظر تقوا و عبادت و مسائل مختلف نیز زبانزد عام و خاص بودند و اکنون اگر به احادیثی که در خصوص امام صادق آمده توجه کنیم، روایات مختلفی حتی از اهل سنت وجود دارد که درباره شخصیت علمی و اخلاقی و عبادی آن حضرت سخن به میان آورده‌اند.


حجت الاسلام مصائبی ابراز داشت: در دیدگاه تشیع به حضرت امام صادق(ع) به‌عنوان امام و پیشوا و نیز به عنوان شخصیتی که پایه‌گذار مذهب و مکتب جعفری است، نگریسته می‌شود و در این راستا طبق رهنمودهای نبی مکرم اسلام(ص) پس از من امتم به هفتاد و دو فرقه تقسیم می‌شود که یکی از آنها به حق است و رستگار می‌شود آن هم امتی که راه ائمه و اولیای خداوند را برای خود برگزیند./936/ت303/س

ارسال نظرات