۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۴۸۸
امام جمعه دامغان:

آموزش و پرورش از سیره علمی امام صادق الگو بگیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: سیره علمی امام صادق(ع) بهترین الگو برای آموزش و پرورش ما به عنوان کشوری اسلامی و شیعی است. باید بکوشیم همچون امام ششم به وسیله علوم اسلامی در جذب جوانان از جریان های ضد دین سبقت بگیریم.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان، امروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش دامغان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) زندگی ایشان را دوران اوج فرهنگ، فقه، اخلاق و احکام اسلامی دانست.

 

 

وی یادآور شد: آن حضرت با توجه به شرایط وِیژه و فرصتی که در زمان امامت شان به وجود آمد فرهنگ تشیع را پایه گذاری کرد. آن گونه که بیش از چهارهزار نفر از ایشان و پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) در زمینه های مختلف حدیث نقل کرده اند. احکام در زمان این امام بزرگوار رشد پیدا کرد و اکنون فقه ما منتصب به فقه جعفری است.

 

 

 

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) قلب جوانان و نوجوانان را همچون زمینی کشت نشده عنوان کرد که هر چه در آن کشت شود ثمره اش را جامعه خواهد دید و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نقشی کلیدی در اشاعه فرهنگ نماز، عفاف و حجاب و تبیین مبانی مثل خدا، قیامت، بهشت و جهنم در سنین پایین به وسیله معلمان دارد.  

 

 

 

 

محمد علی امانی، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت دو مدرسه امین در سال گذشته تحصیلی با حضور تمام وقت روحانیان در این شهرستان تصریح کرد: حضور روحانیان در مدارس می تواند حرکتی مثمر ثمر در جهت موفقیت بیش از پیش و نیل به اهداف آموزش و پرورش اسلامی در کشور ما باشد.

 

 

 

 

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری حوزه های علمیه خواهران و برادران و مدیریت آموزش و پرورش استان تعداد مدارس امین دامغان در سال تحصیلی آینده به عدد 9 برسد و افزود: مدارس این شهرستان سال بسیار سختی را با وجود بودجه ناچیز و تنها با یاری خداوند و خیرین بزرگوار گذراندند.

 

 

 

 

امانی قطع آب چندین مدرسه و گاز برخی اماکن آموزشی این شهرستان به بهانه بدهی را چالش پیش روی آموزش و پرورش دامغان عنوان کرد و گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید چنین اقداماتی از سوی ادارات مربوطه موجب ایجاد استرس فراوانی در مدیران مدارس شده است در حالی که با وجود اعلام پرداخت بدهی آموزش و پرورش به این دستگاه ها از سوی حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش این اقدامات بی مورد به نظر می رسد.

 

 

 

 

گفتنی است، قول مساعد فرماندار دامغان مبنی بر حل سریع مشکل قطع آب، گاز و برق مدارس، اعلام آمادگی آموزش و پرورش دامغان برای ادامه میزبانی از مسافران تابستانی تا 22 شهریور ماه و ارائه گزارش معاونان این اداره در حوزه های مختلف از دیگر بخش های این جلسه بود./977/پ202/س

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات