۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۸۲۴۹۹

ارتفای ظرفیت آذربایجان غربی در حوزه شعر و هنر دینی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به ارتفاء ظرفیت استان در حوزه شعر و هنر دینی گفت: در حوزه فعالیت های ادبی در سال های اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیری در استان بودیم که ثبت 32 انجمن شعر و ادب از سطح استان گواهی بر این ادعا است.
حجت الاسلام کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی در حوزه شهر و ادبیات و هنر دینی و آیینی تصریح کرد: در حوزه فعالیت های ادبی در سالهای اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیری در استان بودیم که می توان به ثبت 32 انجمن شعر و ادب  اشاره کرد درحالی که این آمار  چهار سال گذشته تنها یک مورد بود.
 
وی با بیان این که ارومیه، بیست و دوم شهریورماه سال جاری میزبان هشتمین دوره جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی است، اظهار داشت: تا کنون تعداد 371 اثر در دو بخش داخلی و خارجی به دبیرخانه دائمی جشنواره رسیده است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به این که روند آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره امسال از نظر کیفی و کمی رشد قابل ملاحظه ای داشته است، اظهار داشت: امسال 350 اثر در بخش داخلی و 21 اثر در بخش خارجی جشنواره داوری شدند که این تعداد 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به پایان مهلت دریافت آثار در جشنواره، ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره همچنان ادامه دارد اما آثار رسیده پس از مهلت پایانی دیگر مجال حضور در بخش داوری جشنواره را پیدا نخواهند کرد.
این مسؤول، اشاعه و ترویج فرهنگ ناب رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ ویژه حضرت ثامن‌الحجج(ع)، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره آسمانی امام رضا(ع)، همچنین شناسایی استعدادهای حوزه شعر و ادبیات آیینی و فراهم کردن زمینه فعالیت شعرای جوان در این حوزه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در بعد بین‌المللی عنوان کرد.
 
حجت الاسلام کریمی یادآور شد: آثار ارسالی در بخش داخلی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، اصفهان، تهران، همدان، کرمانشاه، خراسان رضوی و قزوین هستند و کشورهای ازبکستان، عراق و آذربایجان شرکت‌کنندگان در بخش خارجی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی را شامل می شوند.
رونمایی از سه عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس
نماینده بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در آذربایجان غربی همچنین رونمایی از سه اثر تألیفی در حوزه دفاع مقدس که شامل خاطرات رزمندگان و ایثارگران استان است را از برنامه های جنبی این جشنواره بین المللی ذکر کرد و افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با همکاری حوزه هنری استان در راستای تکریم و صیانت از ارزش های دفاع مقدس خاطرات ایثارگران استان را در قالب کتاب جمع آوری کرده که سه عنوان آن همزمان با مراسم افتتاحیه این جشنواره در ارومیه رونمایی می شود./936/پ202/س
ارسال نظرات