۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۸۲۵۱۵
آیت الله موسوی جزایری:

شاگردان امام صادق سفیران مکتب تشیع به جهان بودند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان شاگردان امام صادق(ع) را نوابغ علوم گوناگون دانست و تأکید کرد: بنیان های علمی و پژوهشی حوزه علمیه بر اندیشه و تفکر مکتب امام صادق(ع) استوار است.
آيت الله موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه رییس مذهب جعفری امام جعفر صادق(ع) ابراز داشت: اوج شکوفایی و گسترش علوم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در زمان امام صادق(ع) صورت گرفت.

وی با بیان این که امام صادق(ع) در عصر انقراض حکومت اموی و انتقال قدرت به عباسیان زندگی می کرد، اظهار داشت: حاکمان اموی از دیر باز برای این که مردم با ائمه اطهار(ع) ارتباطی نداشته باشند خفقان تبلیغاتی و ارتباطی را ایجاد تا به اهداف شوم خویش دست یابند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: در زمانی که امویان و عباسیان درگیر انتقال قدرت میان یک دیگر بودند فرصتی مناسب برای امام صادق(ع) پیش آمد تا علوم اسلامی را گسترش دهد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که در مکتب امام صادق(ع) بیش از 4 هزار شاگرد تحصیل می کردند، تأکید کرد: امام صادق(ع) شاگردانی در علوم گوناگون فیزیک، شیمی، نجوم و علوم الهی برای جهان تربیت کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که ائمه اطهار(ع) شیعیان دانا و توانا را بیش از دیگران دوست دارند، تصریح کرد: حوزه علمیه مهم ترین و بارز ترین مرکز برای فرا گیری علوم دینی و انتشار آن به جهان است.

امام جمعه اهواز با اشاره به شخصیت جابر بن حیان شاگرد امام صادق(ع) تصریح کرد: جابر بن حیان نابغه علوم شیمی و فیزیک مکتب امام صادق(ع) بوده که امروزه کتب این دانشمند بزرگ در دانشگاه اروپایی تدریس می شود.

رییس شورای عالی حوزه علمیه با بیان این خوراک علمی و پژوهشی حوزه علمیه از سوی مکتب امام صادق(ع) و شاگردانش تأمین شد، تأکید کرد: بنیان های علمی و پژوهشی حوزه علمیه بر تفکر و اندیشه مذهب جعفری و رییس آن امام صادق(ع) استوار است.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با بیان این که بیش از 5 هزار طلبه در حوزه های علمیه خوزستان در حال فرا گیری علوم دینی هستند، اظهار داشت: این تعداد شامل حوزه های علمیه برادران و خواهران استان خوزستان می شود.

وی با تأکید بر این که برخی از طلاب حوزه علمیه خوزستان به اجتهاد رسیده اند، ابراز داشت: طلاب خوزستانی توانا تبلیغ و اظهار نکات کاربردی برای پیشبرد اهداف مذهب تشیع را دارند.

امام جمعه اهواز به جایگاه حوزه علمیه استان در کشور اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه خوزستان از برترین مراکز علمی کشور محسوب که رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور به آن اظهار ارادت می کنند.

 آیت الله موسوی جزایری در پایان تأکید کرد: اگر جوانان به سوی روحانیت و علوم دینی سوق داده نشوند به یقین در دام شیطان افتاده و راه بازگشتی برای آنان نخواهد بود./9458/ت302/ع

ارسال نظرات