۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۸۲۵۱۷

اختصاص زمین برای احداث بزرگ‌ترین حوزه علمیه شمال‌غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ آخرین جلسه شورای شهر تبریز در سومین دوره امروز در حالی برگزار شد که با تصویب واگذاری بخشی از اراضی ارتش به حوزه علمیه تبریز همراه بود.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با آخرین جلسه سومین دوره شورای اسلامی شهر تبریز که امروز با حضور قریب به اتفاق اعضای همراه بود، پیشنهاد واگذاری بخشی از اراضی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای احداث حوزه علمیه بزرگ منطقه شمال غرب کشور در تبریز به تصویب رسید.


بنا بر این پیشنهاد که از سوی آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی به شورای اسلامی شهر تبریز شده بود، شش هکتار از اراضی در اختیار لشکر 21 حمزه آذربایجان که طبق تفاهم قرار است در اختیار شهرداری تبریز قرار گیرد و طبق طرح تفصیلی شهر کارکرد آموزش عالی برای آن تعریف شده است، در اختیار حوزه علمیه شمالغرب کشور قرار گرفت.


قرار است پس از واگذاری قطعی و قانونی این زمین به حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، بحث تأمین اعتبار برای احداث بزرگترین حوزه علمیه جامع منطقه شمال غرب کشور مورد مطالعه و پیگیری قرار گیرد و سپس پروژه احداث این مرکز بزرگ علوم دینی آغاز خواهد شد.


گفتنی است، شورای سوم از نهم اردیبهشت سال 86 کار خود را آغاز کرده بود ولی به دلیل قانون تجمیع انتخابات دو بار با تمدید زمان فعالیت مواجه شد تا طولانی ترین مدت زمان شورا را به خود اختصاص دهد. شورای سوم کم حاشیه ترین شورای شهر تبریز بود، در این دوره هیچ یک از اعضای شورا استعفا ندادند، همچنین اعضای شورا در مدت شش سال فعالیت این شورا شهردار تبریز را تغییر ندادند.


نکته جالب توجه در سومین دوره شورای شهر تبریز این است که حجت الاسلام سید صالح هاشمی تنها عضو شورای سوم است که در انتخابات شورای چهارم شرکت نکرد. بنابراین در چهارمین شورای شهر تبریز هیچ عضو روحانی حضور نخواهد داشت، ضمن این‌که از بین اعضای شورای سوم هشت نفر موفق به کسب اکثریت آرا مردم تبریز شدند و در شورای چهارم حضور خواهند داشت./935/پ202/س

ارسال نظرات