۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۵۲۰

برگزاری همایش بزرگداشت امامزاده سید حمزه در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش بزرگداشت امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز خبر داد.
امامزاده سيدحمزه تبريز امامزاده سيدحمزه تبريز

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور همایش بزرگداشت امامزاده واجب التعظیم سید حمزه(ع) که در جوار مقبره الشعرا و در خیابان ثقه الاسلام واقع شده، در تبریز برگزار می شود.


وی با بیان این‌که همایش بزرگداشت این امامزاده جلیل القدر همزمان با اول ماه ذی القعده، اولین روز دهه کرامت و با حضور عموم دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با برگزاری این همایش شخصیت این امامزاده و آثار پر برکت وجود آستان مقدس سیدحمزه در منطقه برای مردم تبیین خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی هر منطقه را از اهداف دیگر این همایش اعلام کرد و گفت: سعی داریم با آماده ساختن زیر ساخت‌های لازم در امامزادگان تبریز استفاده بیش از پیش مردم از این فضای معنوی را فراهم سازیم.


وی قرار گرفتن مقبرة الشعرای تبریز در جوار بقعه امامزاده سیدحمزه بن موسی بن جعفر(ع) را موجب قداست و معنویت خاص این مکان تاریخی و فرهنگی است. نمونه های حجاری ظریف باقی مانده از این بقعه نشان دهنده عظمت بنای اولیه است که نزد مردم تبریز از اعتبار و ارزش والایی برخوردار بوده و اعتقاد به عزت و برکت آن باعث شده است که تنی چند از عارفان و بزرگان بنا به وصیتشان در جوار آن دفن شوند.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: این مکان هم اکنون با اندکی بازسازی به زیارتگاه و معبد پر رفت و آمدی تبدیل شده که زائران از نقاط مختلف استان و نقاط مختلف کشور به زیارت این سید جلیل القدر مشرف می شوند. بنای نخست این بقعه به روایت سنگ مرمر بالای سر در صحن در سال 714 هجری قمری احداث شده و صاحب مقبره با 16 واسطه نسبتش به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز نام نویسی سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و هجدهمین دوره مسابقات اذان و ابتهال در استان خبر داد و گفت: این رقابت ها در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم و مسابقه های اذان و ابتهال در بخش های ابتهال، دعا خوانی، اذان، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن برگزار می شود.


وی ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در بخش های یک، دو، پنچ، 10، 20 جزء و کل قرآن، قرائت در زمینه تحقیق و ترتیل و همچنین مفاهیم نیز در بخش های عمومی و تخصصی برگزار می شود، کسانی که تاکنون موفق به نام‌نویسی نشده اند، می توانند تا 20 مهر ماه سال جاری به سایت
www.quraniran.ir یا به ادارات اوقاف و امور خیریه در سراسر استان مراجعه کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات