۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۸۲۵۹۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد اتاق فکر بصیرت افزایی و فتنه شناسی در مساجد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر ضرورت ایجاد اتاق فکر در مساجد تأکید کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب پیشامدهای ناگواری را بر براندازی نظام اسلامی و اندیشه های قرآنی در نظر گرفته اند که مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با این جریانات باید به مباحث فتنه شناسی، بصیرت سازی و بصیرت افزایی بپردازند.
حجت الاسلام سپهر، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ظهر امروز در آیین اهدای مجوز به 9 کانون فرهنگی هنری مساجد شوشتر، با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: کارکردهای تخصصی کانون های فرهنگی هنری مساجد در امور قرآنی و فرهنگی بسیار ویژه و مهم است که باید در انتخاب مدیران این کانون ها نظارت خاصی صورت گیرد و این انتخاب زیر نظر ائمه جمعه باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان بر ضرورت ایجاد اتاق فکر در مساجد تأکید کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب پیشامدهای ناگواری را بر براندازی نظام اسلامی و اندیشه های قرآنی در نظر گرفته اند که مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با این جریانات باید به مباحث فتنه شناسی، بصیرت سازی و بصیرت افزایی بپردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در مساجد باید اتاق فکری برای تولید بصیرت دینی و فتنه شناسی ایجاد شود، ابراز داشت: دشمن برای تغییر کاربری مسجد و انقلاب اسلامی از هیچ توطئه ای دریغ نخواهد کرد که در این بین مساجد و کانون های فرهنگی با تشکیل اتاق فکر می توانند در برابر این توطئه ها ایستادگی کنند.

حجت الاسلام سپهر به نقش محوری ائمه جماعات در مساجد و کانون های فرهنگی هنری اشاره و خاطرنشان کرد: حضور ائمه جماعات در برنامه های دینی و فرهنگی سبب کاستن حاشیه ها و عدم عدول برنامه ها از مسیر اصلی و اهداف تعریف شده آن می شود.

وی نقش ائمه جماعات را در مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار محوری دانست و افزود: اگر در برنامه های فرهنگی و دینی، ائمه جماعات محور قرار گیرند باعث ایجاد حاشیه ای کمتر و مقبولیتی بیشتر خواهند شد و از مسیر اصلی و خطوط تعریف شده خارج نمی شوند./9461/د102/س

ارسال نظرات