۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۱۸۲۶۴۳
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق:

شیعه هویت خود را مدیون امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرلوحی با تأکید بر لزوم وحدت شیعه و سنی گفت: اتحاد شیعه و سنی به معنای ذوب شدن شیعیان در اهل سنت نیست و وحدت اسلامی باید در سایه حفظ عقاید و معارف شیعه صورت گیرد.
حجت الاسلام ميرلوحي عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مدرسه رسول صادق اصفهان گفت: شیعیان باید در رفتارهای اجتماعی و مراودات خود و همچنین در انجام اعمال و فرایض دینی و مذهبی الگو و نمونه باشند و کاری نکنند که سبب بدنامی تشیع شوند.
وی وهابی ها را دشمنان کینه توز و بی رحم شیعیان خواند و افزود: وهابیون نه تنها دشمن اسلام بلکه دشمن بشریت هستند و جنایاتی که در سوریه مرتکب شدند بیانگر این مطلب است با این که حمایت بی دریغ آل سعود به عنوان سردمداران وهابیت از تروریست های سوری و اصرار آنها بر حمله کشورهای غربی به سوریه ثابت کرده که دشمنی وهابیت با اسلام و به خصوص شیعیان بسیار بیشتر از صهیونیست ها و آمریکا است.
شیعه هویت و تشخص خود را مدیون امام صادق(ع) است
حجت الاسلام میرلوحی با بیان این که حوزه علمیه اصفهان را حوزه ای بزرگ است که در گذشته جایگاهی جهانی داشته خاطرنشان کرد: بهانه ای وجود ندارد تا بتوان با آن کم کاری ها را توجیه کرد و نبود امکانات و مشکلات موجود دلیل بر کم کاری در حوزه علمیه نمی شود همان گونه که بزرگان دین و ائمه معصومین کار تعلیم و تربیت خود را با تعداد بسیار کمی شروع کردند و پس از آغاز فعالیت خود موفق به جذب شاگردان بسیار شدند.
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق در ادامه ابراز داشت: پس از ماجرای کربلا شیعیان از منظر مالی و اجتماعی به شدت تحت فشار قرار گرفتند و محیط خفقان شدیدی برای شیعیان از سوی دستگاه خلافت ایجاد شد که حتی نزدیک بود معارف و تعالیم شیعی و همچنین هویت و تشخص شیعیان از بین برود؛ اما با فعالیت های امام صادق هویت و تشخص شیعیان احیا شد و از این منظر شیعه مدیون امام صادق است.
وی حوزه علمیه را میراث امام صادق دانست و تصریح کرد: وظیفه الهی امام صادق(ع) احیای فقه، کلام و عقاید شیعه بود و از دوران امامت حضرت صادق تشیع از منظر علمی به قدری سرآمد شد که اهل سنت به کسب علوم و معارف از شیعیان پرداختند و حتی ابوحنیفه که از بزرگان و مشایخ اهل سنت است علم خود را مرهون شاگردی در مکتب امام صادق می داند.
در مواقع هجوم به اصل تشیع تقیه حرام است
حجت الاسلام میرلوحی ضمن تأکید بر ضرورت وحدت مسلمانان گفت: وحدت با اهل تسنن به این معنا نیست که شیعیان باید در اهل سنت ذوب شوند و از مواضع و عقاید به حق خود عقب نشینی کنند بلکه وحدت به معنای پرهیز از دشمنی و کینه توزی و عداوت با حفظ اعتقادات و عقاید خود است نه این که وحدت منجر به نابودی تشیع شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به بخش‌هایی از واقعه غدیر تصریح کرد: همان گونه که مبعوث شدن پیامبر امری الهی و از سوی خداوند بود انتصاب ائمه هم از سوی خداوند بوده و پیامبر اسلام در روز غدیر چهل مرتبه بر این مسأله تأکید کردند و به همگان اعلام کردند که ایشان تنها مبلغ امامت و خلافت امیرمؤمنان(ع) هستند و این انتخاب به سبب علاقه و نسبت خویشاوندی ایشان با امام علی(ع) نبوده است.
وی وحدت شیعیان با اهل سنت را در سایه حفظ عقاید و معارف شیعی میسر دانست و افزود: وحدت اسلامی نباید منجر به نابودی تشیع شود همان گونه که ائمه اطهار(ع) هرجا مشاهده کردند اصل امامت و هویت و تشخص شیعیان مورد هجوم قرار گرفته به مبارزه پرداختند و هرگز بر سر مسأله امامت کوتاه نیامدند و به همگان تفهیم کردند که انتصاب امام امری الهی و از سوی خداوند متعال است و به همین دلیل است که در جایی که اصل تشیع مورد هجوم قرار گیرد تقیه حرام است./939/پ203/س
ارسال نظرات