۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۸۲۶۷۱
استاد حوزه علمیه:

دشمن ولایت را به عنوان عمود خیمه انقلاب نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که منصور دوانقی در زمان امام صادق(ع) با جنگ فرهنگی و نرم با امام مبارزه کرد، به جنگ نرم استکبار علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن عمود خیمه انقلاب یعنی ولایت را نشانه گرفته است.
مراسم شب شهادت امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیداحمد مؤمنی، استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری که در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد، گفت:  امام صادق(ع) حق عظیمی بر گردن ما دارند و ما باید در روز شهادتش بیش از این اظهار احساسات کنیم و اعلام معرفت کنیم.

وی با اشاره به این‌که امسال به دستور آیت‌الله مظاهری از حوزه علمیه اصفهان فضلا و علما جمع می‌شوند و به سمت مدرسه امام صادق(ع) حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این حرکت باید سال‌های پیش انجام می‌شد، هیأت‌های مذهبی باید سال‌ها پیش این مراسم را انجام می‌دادند و امیدواریم که این حرکت آبرومندانه و در شأن امام صادق(ع) ادامه یابد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که سیره امام صادق(ع) شاگردپروری بود، ابراز کرد: امام صادق(ع) هر چند وقت یک‌بار شاگردان خود را ارزیابی می‌کردند و خلاصه سخنان امام صادق(ع) در چهار کتاب جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه میراث امام صادق(ع) هستند، بیان کرد: پس از آن‌که در زمان منصور دوانیقی منصور به سر کار آمد و قدرت را به دست گرفت و بر اوضاع مسلط شد، از عظمت و قدرت امام صادق(ع) شگفت زده شد.

حجت‌الاسلام مؤمنی ابراز کرد: امام صادق(ع) جایگاه بسیار ویژه‌ای در میان مردم یافت و در قلب آنان جا گرفت، به همین دلیل هم حقد، کینه و حسد منظور را واداشت تا امام صادق(ع) را تحریک کند و اختلاف بیندازد و از راه جنگ نرم وارد شد.

وی جنگ نرم را ابزاری دانست که امروز دشمن در کشور ما نیز پیاده می‌کند و اظهار کرد: ما چند نوع جنگ همچون جنگ سیاسی، فرهنگی و نظامی داریم که  جنگ فرهنگی هم انواع و اقسامی دارد که یکی از انواع آن جنگ نرم است.

استاد حوزه علمیه گفت: امروز دشمن با اعتقادات مردم و با آن‌چه که مردم به آن اعتقاد دارند، مخصوصا ولایت که عمود خیمه انقلاب است، به مبارزه پرداخته،  زیرا چون از جنگ سخت و نیمه‌سخت و محاصره اقتصادی به نتیجه نرسیده است.

وی به مطرح شدن حمله به سوریه از سوی آمریکا اشاره کرد و ابراز کرد: آمریکا پس از مطرح کردن حمله به سوریه در فضای جهانی و مواجه شدن با واکنش‌های جهانی، عقب‌نشینی کرد و تصمیم‌گیری درباره حمله به آمریکا را به پارلمان واگذار کرد./914/پ202/ع

ارسال نظرات