۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۸۲۶۸۶

نقش جامعه‌المصطفی در توسعه علمی ایران

خبرگزاری رسا ـ در دیدار، رییس پارک علم و فناوری پردیس، با حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، بر همکاری جامعة‌المصطفی و پارک علم و فناوری در عرصه‌های گوناگون فناوری تأکید شد.
جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعة‌المصطفی، در دیدار مهندس صفاری‌نیا رییس پارک علم و فناوری پردیس، با حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، بر همکاری جامعة‌المصطفی و پارک علم و فناوری در عرصه‌های گوناگون فناوری تأکید شد.

رییس جامعة ‌المصطفی ابتدا برخی از فعالیت‌ها و دست‌‌آوردهای المصطفی را در داخل و خارج کشور برشمرد و گفت: خدا را شاکریم که فعالیت‌های جامعة‌المصطفی در عرصه‌های گوناگون برکات و تأثیرات فراوانی داشته و به برکت دانش‌آموختگان المصطفی، شبکه علمی گسترده‌ای در جهان به راه افتاده است.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی افزود: گسترش منطق انقلاب، اسلام و اهل‌بیت(ع) و نیز زبان فارسی از دیگر دست‌آوردهای این مجموعه مبارک به شمار می‌رود.

در ادامه صفاری‌نیا، با ابراز خرسندی از آشنایی با المصطفی و فعالیت‌های آن، اظهار داشت: در حقیقت، پارک علم و فناوری به منظور حمایت از نخبگان علمی و دانشگاهی تأسیس شده است و یکی از کارهای آن جایزه جهانی پیامبر(ص) است که همزمان با سالروز میلاد رسول اکرم(ص) اعطا می‌شود.

وی پارک علم و فناوری را زبان مشترک بین دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی توصیف کرد و گفت: «‌این مسیر، دانش‌آموختگان را به سوی کار روشن هدایت می‌کند».

رییس پارک علم و فناوری پردیس ادامه داد: هم‌اکنون بیش از دوهزار پارک علم و فناوری در جهان وجود دارد و در حال رشد هستند و از سال 84 این کار شکل حقوقی گرفته است و زیر نظر معاونت فناوری ریأست جمهوری قرار گرفت.

وی با اشاره به فضایی معادل بیست هکتار که در اختیار پارک علم و فناوری قرار دارد و در حال توسعه است، تصریح نمود: جامعة‌المصطفی و شبکه ارتباطی آن در کشورهای دیگر می‌تواند به ما برای توسعه علمی ایران در کشورها کمک نماید.

مهندس صفاری‌نیا ‌خاطرنشان ساخت: وظایفی برای توسعه پارک‌های فناوری برعهده ما قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که بسیاری از شخصیت‌های جهان به دنبال دست‌یابی به جایزه نوبل هستند، گفت: هدف آنان از این کار شناسایی شخصیت‌های نخبه علمی دنیاست.

مهندس صفاری‌نیا افزود: به منظور احیای تمدن اسلامی و نیز شناسایی شخصیت‌‌های مسلمان علمی جایزه علمی و فناوری پیامبر اعظم(ص) را طراحی کردیم و از شما نیز دعوت می‌کنیم تا از دست‌آوردهای پارک علم و فناوری دیدن کنید.

رییس پارک علم و فناوری پردیس در پایان سخنانش، با توجه به حضور در کشورهای دیگر از جامعةالمصطفی برای شناسایی چهره‌های علمی و نخبه کشورها درخواست همکاری نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی نیز با آرزوی موفقیت پیشنهاد کرد که پس انجام دادن کارها براساس آنچه مصوب شد به ارزیابی و آسیب‌شناسی نتیجه کار توجه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم توجه به تحقیقات بین اسلام و نگاه تطبیقی آن به علوم تصریح کرد: اگر در برنامه کاری‌تان به مباحث فقهی و مطالعات فلسفی در زمینه فناوری‌های مربوط به شما توجه نمایید عرصه‌ای نو در کارتان به وجود خواهد آمد و می‌توان نگاه فلسفی، فقهی و اخلاقی را وارد عرصه فناوری کرد.

رییس جامعه‌المصطفی با اعلام آمادگی همکاری المصطفی در این زمینه، بیان نمود: می‌توان فناوری را به عرصه‌های جدیدی هدایت کرد و اگر نگاه اسلامی را به مباحث فناوری تزریق نماییم، بسیار مؤثر و کارساز خواهد بود.

وی تصریح کرد: می‌توان ایده‌هایی از منابع و متون استخراج و وارد عرصه فناوری کرد و جامعه‌المصطفی می‌تواند از طریق دانش‌آموختگان و رسانه‌‌های در اختیار آنان و نیز نمایندگانش در کشورهای گوناگون با شما همکاری نماید./993/د102/ع

 

ارسال نظرات