۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۸۲۷۹۵

همایش بزرگداشت روز دختر در سازمان اوقاف برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده و بزرگداشت روز دختر در روز 16 شهریورماه گفت: این همایش با حضور همسران و دختران خانواده کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.
اداره اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگویی با بیان این‌که این همایش به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و گرامی‌داشت روز دختر در 16 شهریورماه در هتل ارم برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این همایش با حضور مادران، همسران و دختران کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دکتر الهی‌زاده، مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش پیرامون معرفت افزایی و شناخت سیره حضرت معصومه(س) به سخنرانی خواهد پرداخت و دکتر غلامعلی افروز، رئیس گروه روانشناسی دانشگاه تهران بر مبنای تعاملات فیمابین دختران و مادران، مسائل و مشکلات دختران در سنین نوجوانی مباحثی را مطرح خواهد کرد.

فرزانه با اشاره به این‌که بزرگداشت میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) رویکرد اصلی این همایش است، تصریح کرد: پیام مکتوب حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای دختران کارکنان سازمان اوقاف قرائت خواهد شد و هدیه ویژه ایشان نیز به آنان اهدا می‌شود.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش گفت: نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا با رویکرد خانواده‌ها و دختران عفیف و باحضور کارشناس مربوطه و نمایشگاه عفاف و حجاب با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان با رویکرد ارائه محصولات فرهنگی برپا خواهد شد.

وی با بیان این‌که مشاوره در سه بخش فقهی، تربیتی و حفظ قرآن در حاشیه این همایش به مدعوین ارائه می‌شود، ادامه داد: مشاوره حفظ قرآن با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان در خصوص حفظ قرآن دختران برگزار می‌شود و درصورت نیاز ثبت‌نام‌های لازم از علاقه‌مندان صورت می‌گیرد.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این‌که معرفی زندگینامه حضرت معصومه(س) به جامعه جهت الگوگیری مردم بصورت عملی از سیره ایشان از رویکردها و کارکردهای عملی است ، ادامه داد: باب عصمت، پاکدامنی، جهاد علمی ایشان قابل معرفی به جامعه است زیرا ایشان بدون معلم به این درجات علمی رسیده‌اند و در باب ولایت مداری نیز ایشان در راه این جهاد، مجروح و جانباز شدند.

وی با بیان این‌که هم اکنون دشمن در راستای تهاجم فرهنگی، بی بندباری، دین ستیزی و دین گریزی را با ابزارهای مختلف رسانه‌ای خود ترویج می‌کنند، گفت: 3 اقدام عملی، آشناسازی دختران با سیره و منش حضرت معصومه(س) ، تجلیل از دختران موفق و محجبه در زمینه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و تولید آثار هنری و نمایشی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی و صداوسیما در خصوص حضرت معصومه(س) در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و ارائه الگوهای ناب مذهبی و دینی به جامعه جهانی می‌توان انجام داد.

فرزانه تسلیم قلبی حضرت معصومه(س) بودن را از وجه‌های عملی الگوگیری از ایشان دانست و تاکید کرد: 11 حدیث از امامان معصوم(ع) در خصوص حضرت معصومه(س) مطرح است و ایشان تنها امامزاده‌ای است که زیارتنامه‌اش توسط یک امام(ع) ذکر شده است.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی و آشناسازی جوانان بویژه دختران با حضرت معصومه(س) از رویکردهای اساسی اوقاف در سال جاری برشمرد و گفت: قصد داریم با مشارکت دادن دختران نخبه در امور این سازمان نیازسنجی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص بانوان انجام دهیم.

وی با بیان این‌که برنامه‌های ورزشی ویژه‌ای برای خانواده‌های کارمندان اوقاف در روز همایش در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سال‌های قبل دختران موفق شناسایی و تجلیل می‌شدند و امسال نیز در راستای آشنایی با زندگینامه آن معصوم مسابقات پیامکی در نظر گرفته شده است و امیدواریم در آینده از خلاقیت‌ها و دیدگاه‌های دختران جامعه در زمینه‌های برنامه‌های ویژه بقاع متبرکه استفاده کنیم./966/د102/ع

 

ارسال نظرات