۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۲۸۵۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برنامه‌های دهه کرامت در شأن امام رضا برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خواستار برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت شد و گفت: همایش میقات الرضا(ع) و دیگر برنامه های دهه کرامت در خراسان شمالی باید درخور شأن امام رضا(ع)، زائران حرم رضوی و مردم ولایت مدار استان برگزار شود.
ميقات الرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، روز سه شنبه در نشست هماهنگی سومین همایش میقات الرضا(ع) که قرار است 25 شهریور ماه سال جاری در آستان امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد موسوم به معصوم زاده برگزار شود، خواستار برگزاری هر چه با شکوه تر این همایش شد.

 

وی با تأکید بر این که لازم است همایش میقات الرضا(ع) و دیگر برنامه های دهه کرامت در خراسان شمالی درخور شأن این امام همام، زائران حرم رضوی و مردم ولایت مدار استان برگزار شود، اظهار داشت: با توجه به این که خراسان شمالی از سال های پیش به عنوان استان باب الرضا(ع) و گنجینه فرهنگ ها نامگذاری شده است، این همایش باید به گونه ای برگزار شود که علاوه بر حفظ شأن و منزلت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، فرهنگ اصیل و اسلامی مردم خراسان شمالی نیز به نمایش گذاشته شود.

 

امام جمعه بجنورد، خراسان شمالی را میقات الرضا(ع) برای زائران حرم رضوی دانست و افزود: با برگزاری این همایش معنوی در بجنورد، زوار امام هشتم، این استان را میقات حرم امام رضا(ع) قرار دهند و با آمادگی کامل معنوی به زیارت آستان علی بن موسی الرضا(ع) رهسپار شوند.

 

وی با بیان این که حرم های مطهر ائمه(ع) همانند کعبه از شعائر اسلامی محسوب می شوند، تصریح کرد: زیارت این اماکن همانند تشرف به مکه مکرمه نیازمند کسب آمادگی ها و اجرای مقدماتی بوده و باید برای ورود به حرم ائمه اطهار(ع) و امامزادگان، آمادگی کامل را به دست آورد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی، این استان را منزلگاه کسب این آمادگی دانست و گفت: باید در خراسان شمالی شرایط به گونه ای فراهم شود که زائران حرم مطهر رضوی، با آمادگی مناسب به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین خواستار همکاری تمامی نهادها و دستگاه های مسؤول برای برگزاری همایش میقات الرضا(ع) به صورت ستادی شد.

 

حجت الاسلام والمسلیمن سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این نشست، با تأکید بر فراهم کردن شرایط و امکانات مورد نیاز برای زائران در امامزاده ها و بقاع متبرکه، عنوان کرد: فراهم کردن شرایط مناسب برای زیارت حرم امامزادگان و ائمه معصومین(ع) سبب می شود تا زوار با آرامش بیشتری به این امر معنوی بپردازند.

 

وی اضافه کرد: در این راستا باید نهادها و دستگاه های مختلف در حد توان نسبت به مساعدت مالی و ارائه امکانات مورد نیاز اقدام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سهرابی با یادآوری توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، اظهار داشت: برای تحقق این خواسته رهبری همکاری تمامی مسؤولان امر ضروری است.

 

وی همچنین خواستار ارائه راهنمایی ها و کمک های مالی دستگاه های مختلف خراسان شمالی به منظور برگزاری هر چه بهتر سومین همایش میقات الرضا(ع) در بجنورد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست خواستار قرار گرفتن همایش میقات الرضا(ع) به عنوان یکی از ویژه برنامه های مهم گرامیداشت دهه کرامت در استان و برگزاری مناسبت این همایش شد.

 

گفتنی است، در این نشست هر کدام از مسؤولان دستگاه های مختلف خراسان شمالی در مورد برگزاری هر چه بهتر سومین همایش میقات الرضا(ع) به ارائه نظر پرداختند.

 

سومین همایش میقات الرضا(ع) 25 شهریور ماه سال جاری در محل آستان مبارک امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد موسوم به معصوم زاده برگزار می شود.

 

دهه اول ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است؛ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است./9314/پ202/س

ارسال نظرات