۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۸۲۹۲۷
با حضور آیت الله آل‌هاشم؛

نمایشگاه تصاویر علمای آذربایجان در تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه تصاویر علما، مفاخر و دانشمندان معاصر جهان اسلام و آذربایجان امروز با حضور امام جمعه موقت تبریز گشایش یافت.
نمايشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاه تصاویر علما، مفاخر و دانشمندان معاصر جهان اسلام و آذربایجان با عنوان «روایت فرزانگی » امروز با حضور آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در خانه پروین اعتصامی تبریز گشایش یافت.


آیت الله آل‌هاشم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در تبریز اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در آشنایی نسل جوان جامعه با مجاهدت علمای ربانی، مجاهد و اندیشمند ایران اسلامی و جهان تشیع کمک شایان توجهی می کند، از این رو اقدامی ارزشمند محسوب می شود.


وی با بیان این‌که تاریخ فقه و فقاهت در آذربایجان به ویژه تبریز به سال‌های بسیار دور باز می گردد، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تنها به نمایش تعدادی از علمای معاصر پرداخته است، در گذشته‌های دور علمایی در این شهر می زیستند که منشأ خیر و برکت برای ایران و جهان اسلام بودند که کمتر از خدمات ایشان گفته شده است.


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که علمای آذربایجان از قدیم الایام تاکنون در مباحث مختلف دینی و علمی همواره پیشگام و صاحب‌نظر بودند، گفت: نقش تبریز در نهادینه کردن مذهب تشیع در کشورمان و ثبت‌ این شهر به عنوان نخستین پایتخت تشیع جهان اسلام مصداق این تأثیرگذاری است.


آیت الله آل‌هاشم نقش تبریز و آذربایجان در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در عصر معاصر را یادآور شد و افزود: تبریز مهد پرورش علمای مجاهد، آگاه و آزاداندیش بوده است، علامه طباطبایی، علامه جعفری، آیت‌الله شهید قاضی، آیت‌الله شهید مدنی، ثقه الاسلام تبریزی، شیخ محمد خیابانی و ... تنها نمونه‌ای از مفاخر دینی این شهر محسوب می شوند.


بنابر این گزارش، این نمایشگاه که با مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما برپا شده است، با نمایش تصاویر دیده نشده و کمتر دیده شده از علما و اندیشمندان اسلامی امروز با جمعی از مسؤولان و خانواده علمای تبریز گشایش یافت.


گفتنی است، در این نمایشگاه حدود 100 تصویر از اندیشمندان و علمای اسلام به نمایش گذاشته شده و علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از آن به مدت یک هفته به خانه تاریخی پروین اعتصامی واقع در تبریز در خیابان فارابی شمالی(چای‌کنار)، نرسیده به پل شهید بهشتی، کوچه پروین اعتصامی مراجعه کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات