۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۸۲۹۳۰

همایش بزرگ امامزادگان آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزادگان استان آذربایجان شرقی با محوریت امامزاده سید حمزه(ع) تبریز همزمان در سایر امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.
امامزاده سيدحمزه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بزرگ امامزادگان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: 20 شهریور مصادف با 5 ذی القعده پنجمین روز دهه کرامت بعنوان روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.


وی ادامه داد: سعی داریم همزمان با این همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزادگان استان آذربایجان شرقی با محوریت امامزاده سید حمزه(ع) تبریز با شکوه هر چه تمام در سراسر استان برگزار کنیم که همایش بزرگداشت امامزاده سیدحمزه (ع) 16 شهریور ، مصادف با اولین روز دهه کرامت در آستان مقدس این امامزاده در تبریز برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که بزرگداشت امامزادگان شاخص سایر شهرستان ها به صورت همزمان در 20 شهریور برگزار خواهد شد، گفت: ترویج و گسترش فضائل، سیره، اخلاق و منش اهل بیت(ع)، ارتقای معرفت به شأن و منزلت امامزادگان(ع) و تقویت مودت اقشار مختلف جامعه نسبت به خاندان کرامت از اهداف برگزاری این همایش است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که بهره مندی از برکات و انوار وجودی آن بزرگواران، آشنایی با سیره، تاریخ و فرهنگ گرانسنگ امامزادگان و نیز تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی از دیگر اهداف کلی این همایش است، تصریح کرد: برگزاری طرح مودت با حضور خیرین، غبارروبی و عطر افشانی امامزادگان و برپایی نمایشگاه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در جنب این همایش هاست.


وی یادآور شد: تجلیل از هیأت امنا و خادمین امامزادگان، نشست های صنفی مودت و وقف، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در تبریز و شهرستان ها با موضوع امامزادگان و موقوفات، رونمایی از کتاب جامع معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه استان و اجرای مداحی، مولودی خوانی و سخنرانی از دیگر برنامه های جنبی این همایش است./935/پ203/س

ارسال نظرات