۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۸۲۹۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

عبودیت ریشه ای ترین اصل ارتباطی انسان با خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که عبودیت ریشه ای ترین اصل ارتباطی انسان محسوب می شود گفت: در این اصل مهم بایدانسان فرماندهی جان و دل خویش را به دست خدای خود بسپارد و عبدالله به معنای واقعی کلمه باشد.
حجت الاسلام سيد محمدرضا رهنمايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سید محمدرضا رهنمایی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در «طرح تقویت مبانی اعتقادی» که به همت نماینده ولی فقیه در این استان در حال برگزاری است، با تأکید بر این که طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی یک برنامه ماندگار و ارزشمند است، اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی سبب احیای روح و جان انسانی در مواجهه با مشکلات و سختی ها خواهد شد و ثمره آن هدایت گری جامعه به سوی مسیر الهی است.
 
وی با بیان این که هدایت گری و احیای جان آدمی کار مشکلی است، تصریح کرد: هدایت و راهنمایی انسان به سوی حق و حقیت نیازمند معرفت و بینش عمیق دینی است که کسب این معرفت با حضور در جلسات اخلاقی و معرفتی محقق خواهد شد.
 
حجت الاسلام رهنمایی ماهیت وجودی انسان را الهی دانست و خاطرنشان کرد: انسان از ماهیت و وجود خدایی خلق شده که می تواند به واسطه درک صحیح از این موضوع راه حق و مسیر الهی را بشناسد و در راستای کمال خود قم بردارد.
 
وی «إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ؛ ما از آن خدا هستیم و به او باز می گردیم» را راه شناخت صحیح آدمی از ماهیت خود دانست و افزود: خلقت انسان یکی از نشانه های بزرگ عظمت و قدر الهی به شمار می رود که باید اندکی در این دنیا به بندگی خدا مشغول شود و دوباره به سوی او رجعت کند و درک درست از این موضوع سعادت دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام رهنمایی با بیان این که درک صحیح از خلقت با خردورزی و تفکر محقق خواهد شد، تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی عقلانیت و تفکر صحیح و منطقی حاکم شود، به یقین سعادت و کمال آن ها تضمینی خواهد بود.
 
وی به چهار اصل ارتباطی انسان با خدا اشاره کرد و عبودیت و بنده مطیع و فرمان بردار الهی بودن را نخستین اصل ارتباطی انسان با پروردگار متعال برشمرد.
 
حجت الاسلام رهنمایی با تأکید بر این که عبودیت ریشه ای ترین اصل ارتباطی انسان به شمار می رود، تصریح کرد: در این اصل مهم باید انسان فرماندهی جان و دل خویش را به دست خدای خود بسپارد و به معنای واقعی کلمه عبدالله باشد.
 
وی اصل دوم بندگی را صداقت خواند و خاطرنشان کرد: اگر ارتباط انسان با پروردگار خود بر مبنای صداقت و راستی باشد به یقین خدای متعال نیز رحمت و برکت خود را به به واسطه انجام این امر عنایت خواهد کرد.
 
حجت الاسلام رهنمایی با بیان این که صداقت در جامعه کنونی ما رنگ باخته است، اظهار داشت: متأسفانه در ارتباط ها و فعالیت های ما دروغ وجود دارد و صداقت کم رنگ و بی ارزش شده است.
 
وی احسان و تکریم را از اصول دیگر ارتباط بنده با خدا برشمرد و افزود: اگر این چهار اصل کلیدی و مهم در زندگی دینی ما ساری و جاری شود به یقین جامعه دگرگون خواهد شد./9457/پ202/غ
ارسال نظرات