۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۸۲۹۶۶

رسانه مهمترین سیستم تاثیرگذار بر افکار جامعه برای ترویج وقف

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، تأثیر گذاری رسانه بر افکار اجتماع را بسیار زیاد دانست و ابراز داشت: برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه باید از ابزارهای رسانه به خوبی استفاده کنیم تا مردم با برکات وقف آشنا شوند.
حجت الاسلام شرفخاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری با شعار«وقف چشمه همیشه جاری» که صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، در خصوص برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری، یک طرح جامعه نظرسنجی در سطح تهران و کشور به اجرا درآمد.
وی در ادامه برای نهادینه کردن وقف در جامعه، استفاده مفید و مؤثر از رسانه دانست و گفت: جشنواره وقف که در سال 1389 برگزار گردید در 7 رشته فراخوان عمومی داده شد.
حجت الاسلام شرفخانی در ادامه تصریح کرد: در سال 1389 بیش از 3 هزار اثر فرهنگی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد و در طی داوری‌هایی که صورت گرفت 68 اثر برگزیده به مرحله نهایی جشنواره افتتاحیه راه پیدا کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص سومین جشنواره که در سال 1390 برگزار شد، ابراز داشت: در بخش‌های فیلم، فیلم نامه و پوستر در سطح کشوری و استانی برگزار شد.
وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع 548 اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که از این رقم 120 اثر متعلق به فیلم، 118 اثر در بخش فیلم نامه، 200 اثر در بخش رسانه و 150 پوستر به جشنواره فرهنگی هنری وقف ارسال شد.
حجت الاسلام شرفخانی بیان کرد: شاهد خروجی‌های خوبی از این جشنواره‌ها هستیم، در حال حاظر کتاب‌های متعددی از جمله، کتاب اندیشه جاری، کتاب حکایت ماندگار و مجموعه نمایشگاهی خوشنویسی به مرحله چاپ و تکسیر رسید.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید داشت: سومین جشنواره وقف در مسائل جامع وقف یک نرم افزار جامع و کامل در قالب یک پک دی وی دی با موضوع وقف طراحی و تهیه شد.
وی در خصوص برنامه‌های این سازمان بیان داشت: امیدوار هستیم در هفته وقف یک نمایشگاه تخصصی وقف و ترویج وقف در جامعه را کلید بزنیم.
حجت الاسلام شرفخانی تأثیر گذاری رسانه بر افکار اجتماع را بسیار زیاد دانست و ابراز داشت: برای ترویج وقف در جامعه باید از ابزارهای رسانه به خوبی استفاده کنیم تا مردم با برکات وقف آشنا شوند.
معاون فرهنگی هنری سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از سال 1389 به بعد اداره اوقاف و امور خیریه از نظر موقوفه رشد 7 برابری را در پی‌داشت./9599/پ202/ع
ارسال نظرات