۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۸۲۹۸۵
عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

اقدام خودسرانه آمریکا علیه سوریه از سوی جامعه بین الملل محکوم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس هرگونه حمله و اقدام نظامی از سوی آمریکا علیه سوریه را از نظر جامعه بین الملل محکوم دانست و گفت: حمله به ویتنام، عراق و افغانستان نیز کارنامه سیاهی از دولت آمریکا در طول تاریخ بر جای گذاشته است.
ميرهادي قره‌سيدي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس

میرهادی قره‌سید رومیانی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تأیید کنگره آمریکا برای حمله نظامی به سوریه اظهار داشت: یکی از اصول کلی شناخته شده در سطح بین‌المللی، عدم دخالت در حاکمیت کشورها است.

 

وی خاطرنشان کرد: اقدام خودسرانه آمریکا در حمله به سوریه آن هم بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد، دخالت آشکار در امور داخلی کشوری دیگر محسوب می شود، از سوی دیگر کشورهای غربی نتوانسته اند مدارک قابل قبولی مبنی بر استفاده ارتش سوریه در استفاده از سلاح های شیمیایی به سازمان ملل ارائه دهند.

 

عضو کمیسیون حقوقی مجلس ادامه داد: مطابق حقوق بین الملل، تنها شورای امنیت می تواند نسبت به استفاده از حمله نظامی علیه یک دولت تصمیم بگیرد، استفاده از هر بهانه و یا روشی جز این، که منجر به حمله نظامی علیه یک دولت شود غیر قابل قبول بوده و می تواند به عنوان یک تجاوز نظامی تعبیر شود.

 

قره سیدی با اشاره به این‌که دخالت‌های آشکار و پنهان آمریکا در امور داخلی کشورهای دیگر تازگی ندارد، تصریح کرد: حمله به ویتنام، عراق و افغانستان نیز کارنامه سیاهی از دولت آمریکا در طول تاریخ بر جای گذاشته است، اگر تجاوز نظامی در سوریه واقع شود، نقض آشکار حقوق بین الملل و حقوق بشر از سوی آمریکا را شاهد خواهیم بود.

 

وی با تأکید بر این‌که مذاکرات سیاسی و دیپلماسی بهترین راهکار برای بررسی وضعیت سوریه است، تصریح کرد: اگر آمریکا ادعا دارد که ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده، ابتدا باید ادله، مدارک و مستندات محکم ارائه کند، ضمن این‌که بایستی منتظر نتیجه بازرسان سازمان ملل متحد نیز بماند، اقدام خودسرانه در چنین شرایطی از سوی جامعه بین الملل محکوم است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: در شرایطی که منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش برای برقراری امنیت پایدار است، شاهد حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از گروه‌های افراطی و تروریستی در ممالک اسلامی و مقدمه‌چینی برای راه‌اندازی جنگی دیگر هستیم، در چنین وضعیتی امت اسلامی بایستی از فرصت حج برای وحدت علیه جبهه کفر بهره جویند./935/ت302/ج

 

ارسال نظرات