۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۸۲۹۸۸
انتقاد عضو کمیسیون آموزش مجلس از اقدامات توفیقی؛

سرپرست وزارت علوم حداقل خود را با شعار اعتدال هماهنگ کند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون آموزش،‌ تحقیقات و فناوری مجلس اقدام سرپرست وزارت علوم در برکناری رییس دانشگاه علامه طباطبایی را برخلاف اعتدال دانست و گفت: وی باید عملکرد خود را با این شعار دولت هماهنگ کند.
حجت الاسلام عليرضا سليمي حجت الاسلام عليرضا سليمي

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی عزل و نصب های متعدد سرپرست وزارت علوم را با شعار اعتدال سازگار ندانست و اظهار داشت: اعتدال باید در همه موارد اجرا شود؛ اینکه ما هیچ کس را در معاونت ها و بخش‌های دیگر برنتابیم برخلاف شعار اعتدال است.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به دوره کوتاه مدت سرپرستی وزارت‌خانه که حداکثر3 ماه است، گفت: چنین کارهایی با منطق هماهنگ نیست و  توصیه ما این است که آقای سرپرست تا این اندازه در جابجایی‌ها عجله نکند چراکه معلوم نیست وی به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود و یا در صورت معرفی شدن بتواند رأی اعتماد بگیرد.

وی افزود: سرپرست محترم وزارت علوم بهتر است به جای برخورد حذفی با مراقبت و مهربانی به زیر مجموعه خود نگاه کند و در این مدت کوتاه یک مقدار شرح صدر، صبوری و ملاطفت به خرج دهد و خود را با شعار اعتدال دولت هماهنگ کند.

عضو کمیسیون آموزش،‌ تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره این که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، گفت: در چنین شرایطی باید به ثبات و آرامش در فضای دانشگاه‌ها ترزیق شود تا شتاب علمی کشور و چرخ علمی از دور نیفتد و ما دچار حاشیه های این قصه نشویم.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس تغییراتی که از سوی سرپرست وزارت‌خانه ایجاد شده است را موجب کاهش اختیارات وزیر بعدی دانست و ابراز داشت: مشکل این عزل و نصب‌های فراوان این است که شاید وزیر بعدی آنها را برنتابد و بخواهد دوباره جابجایی صورت دهد.

حجت الاسلام سلیمی با تأکید بر این که عزل و نصب‌های پی در پی از سرپرست یک وزارت‌خانه قابل قبول نیست، گفت: البته اختیارات وزیر در این زمینه با سرپرست قابل مقایسه نیست زیرا وزیر باید پاسخگو باشد بنابراین اگر نتواند با افراد زیر مجموعه خود کار کند می تواند آنها را تغییر دهد.

وی با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تنها رییس روحانی در تنها دانشگاه علوم انسانی کشور بود، اظهار کرد: این کار پرسشی را در ذهن متبادر می سازد که چرا افراد دیگر را عزل نکردند و دست روی این مورد گذاشتند؟

عضو کمیسیون آموزش،‌ تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برخی گمانه زنی هایی مبنی بر این که سرپرست فعلی می خواهد با این کارها هزینه‌های وزیر بعدی را کاهش دهد، گفت: برخی می گویند سرپرست وزارت علوم می خواهد مسیر را برای وزیر مهیا کند، بنده اعتقادی به این حرف ندارم اما این مسأله پرسشی است که این روزها مطرح شده و باید به آن پاسخ داده شود./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات