۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۸۳۰۴۵
در قم؛

نخستین هم‎اندیشی تخصصی میزبانی در سبک زندگی اسلامی ‎برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین هم‎اندیشی تخصصی میزبانی در سبک زندگی اسلامی صبح امروز با حضور طلاب، روحانیان، اعضای انجمن معماری انقلاب اسلامی، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات و اعضای هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در هتل صادقیه قم برگزار شد.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین هماندیشی تخصصی میزبانی در سبک زندگی اسلامی صبح امروز، چهاردهم شهریور ماه با حضور طلاب، روحانیان، مسؤولان عضو انجمن معماری انقلاب اسلامی، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری سازمان تبلیغات و اعضای هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در هتل صادقیه قم برگزار شد.

براساس این گزارش، اعضای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، مؤسس مرکز پژوهشی میزبانی در سبک زندگی اسلامی، مؤسسه صهبا، معاونت فرهنگی بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق(ع)، رییس اتحادیه هتلداران قم، رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان قم، هیأت علمی مرکز پژوهشهای علوم انسانی صدرا، نماینده مؤسسه دارالحدیث، مدیر عامل مؤسسه مطالعات و تحقیقات مبین، کارشناسان دبیرخانه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) از دیگر حاضرین در این هماندیشی بودند.

حسین لولاچیان، دبیر نخستین هماندیشی میزبانی سبک زندگی اسلامی در سخنانی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت درباره اهداف تشکیل این جلسه گفت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 91 مبنی بر تشکیل و تدوین تمدن اسلامی که یکی از آن‎ها الزامات برتدوین سبک زندگی اسلامی است از این‎رو تصمیم به برگزاری هم اندیشی میزبانی سبک زندگی اسلامی گرفته شد تا هر فردی در حوزه خود در جهت تدوین این سبک قدم بردارد.

وی ادامه داد: در تدوین و ارائه سبک زندگی اسلامی میزبانی باید گام به گام حرکت کرد و تدوین نظریه اسلام درباره این نوع از سبک زندگی اسلامی باید با پژوهش و بحث‎های کارشناسانه صورت گیرد.

لولاچیان با بیان اینکه برای ارائه سبک زندگی اسلامی دفتر مرکز پژوهشی و دبیرخانه دائمی میزبانی در سبک زندگی اسلامی در تهران تشکیل می‎شود، اظهار داشت: برای بررسی سبک زندگی اسلامی از نخبگان و اساتید دعوت شده و این جلسه گام نخست در راستای تدوین این الگو است.

وی اظهار داشت: امیدواریم به همت افراد خروجی این هماندیشی تدوین الگوی مناسب برای کشورها به ویژه کشورهای اسلامی باشد و مسلما این مبانی و اصول مورد استقبال قرار میگیرد.

دبیر نخستین هم اندیشی میزبانی سبک اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از سبک زندگی اسلامی میزبانی است که افراد باید در این بخش حضور فعال داشته و هدف، نقشه راه مشخص تدوین شود و این نقشه کسب رضایت امام زمان(عج) باشد.

گفتنی است، در این هماندیشی حجج الاسلام عمادی، نماینده مؤسسه دارالحدیث، حجت رضا غلامی، رییس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا، مهندس سید محمد باقر طباطبایی، دکتر عطاالله رفیعی آتانی، رییس دبیرخانه مرکز پژوهشهای علوم انسانی و اسلامی صدرا، محمد رضا کتابی، عضو هیأت مؤسس مرکز پژوهش میزبانی در سبک زندگی اسلامی و دیگر افراد به بیان دیدگاه و نظرات خود درباره میزبانی سبک زندگی اسلامی پرداختند./993/پ202/ع

ارسال نظرات