۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۰۵۶
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

هرجا فرصت است به همان اندازه تهدید وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انبیای الهی آمده‌اند تا در پرتو علم انسان را پرورش دهند و این آدمی است که در میان پدیده‌ها گوی سبقت را از دیگر مخلوقات ربوده است و این مفاخر هستند که گوی سبقت را ربوده‌اند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي حضور حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، امروز چهاردهم شهریور ماه‏ در دومین همایش تجلیل از مفاخر و چهره های ماندگار که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تاکید کرد: قلم است که می‌تواند انسان را به بالاترین نقطه برساند و اگر قلم نبود ما از نعمت قرآن و نهج البلاغه بی‌بهره بودیم، اگر قلم نبود متکب امام صادق(ع) پایه گذاری نمی‌شد، این ظرفیت انسان است که می‌تواند معلَم خدای متعال باشد.

قرآن انسان را به فراگیری علم فرا می‌خواند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تمام عالم ماده و طبیعت ریشه در دانش و معرفت دارد، اظهار داشت: تمام فرهیختگان ریشه در دانش دارند و تمام تحولاتی که در زندگی انسان می‌باشد ریشه در معرفت دارد، به همین دلیل است که قرآن انسان را به فراگیری علم فرا می‌خواند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان(ع) که خطاب به کمیل فرمودند: تمامی حرکت‌ها نیازمند علم و معرفت است، ابراز داشت: خداوند برای تمامی حرکت‌ها ارزش و جایگاه بالایی قرار داده است.

هرجا که فرصت است به همان اندازه تهدید وجود دارد

نایب رییس مجلس بیان داشت: درباره رابطه علم و طغیان می‌توان گفت اگر انسان قدرت فراگیری علم نداشت گرفتار طغیان هم نمی‌شد، این طغیان ریشه در ظرفیت انسان دارد.

وی در ادامه افزود: هنر انسان آن است که از فرصت ها به خوبی استفاده کند، هرجا که فرصتی است به همان اندازه تهدید وجود دارد، این انسان است که گویی می‌تواند از تمامی مخلوقات برتر باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر دانش و علم «اقرا باسم ربک الذی خلق» باشد واقعیت است، ابراز داشت: این همان علمی است که به پیامبر آموخته شده اما اگر اقرا باسم ربک نباشد از واقعیت تهی و خالی است.

وی در پایان با بیان این‌که مفاخر و چهره‌های ماندگار نزد خداوند از جایگاه بالای برخوردار هستند، گفت: انبیاء آمده‌اند تا در پرتو علم انسان را پرورش دهند و این آدمی است که در میان پدیده‌ها گوی سبقت را از دیگر مخلوقات ربوده است و این مفاخر هستند که گوی سبقت را ربوده‌اند. /955/پ203/ج

ارسال نظرات