۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۰۶۰

طرح میثاق طلبگی در مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ طرح میثاق طلبگی با حضور 600 نفر از طلاب ورودی جدید به همت معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
حجت‌الاسلام صمد ناصري، معاون تهذيب مركز مديريت حوزه علميه آذربايجان‌شرقي


حجت‌الاسلام صمد ناصری، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که طرح میثاق طلبگی با حضور 600 نفر از طلاب ورودی جدید در تمامی مدارس علمیه استان اجرایی شد، اظهار داشت: این طرح در مدارس علمیه شهرهای تبریز، مراغه، مرند، هادیشهر، شبستر، آذرشهر، هشترود، میانه و تسوج برگزار شد.


وی با تشریح اهداف و برنامه های این طرح معرفتی خاطرنشان کرد: طلاب ورودی جدید مدارس علمیه استان در طرح میثاق طلبگی ضمن حضور در جلسات اخلاقی و معرفتی، با ذی‌طلبگی آشنا شدند که در پایان از مجریان طرح با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.


حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که آمادگی فکری و اخلاقی طلاب ورودی جدید قبل از آغاز سال تحصیلی از اهمیت مهمی برخوردار است، تصریح کرد: معاونان تهذیب مدارس باید در ارتقای سطح علمی و تهذیبی مدارس تلاش جدی داشته باشند تا نشاط معنوی در فضای آموزشی حوزه حاکم شود.


وی بر ضرورت برگزاری منظم جلسات اخلاق ویژه طلاب سطوح مختلف و اعزام اساتید قرآنی به مدارس تأکید کرد و گفت: پنج دفتر امور فرهنگی، مشاوره، قرآن و عترت، خانواده و اخلاق تحت پوشش معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند که هر یک در طول سال تحصیلی برنامه های خاص خود را اجرایی می کنند.


معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های این دفاتر به نوعی سیاست‌گذاری شده که طلاب ضمن تحصیل در علوم حوزوی، برای حضور در عرصه های تبلیغی پس از فراغت از تحصیل آمادگی های لازم را کسب کنند.


امام جمعه خسروشاه تربیت طلاب مهذب، متقی و مردم‌دار را از مهمترین وظایف حوزه های علمیه برشمرد و تصریح کرد: تربیت اخلاقی و تهذیبی طلاب در اولویت برنامه های حوزه قرار دارد، تلاش می شود طلاب ابتدا خود را از حیث اخلاقی و علمی ارتقاء بخشند، سپس با ورود به عرصه های تبلیغی در جامعه اقدام به ترویج ارزش های اسلامی بپردازند./935/پ202/س

ارسال نظرات