۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۸۳۰۷۲

تأکید مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه به مفاهیم قرآنی در حوزه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طاهری رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و گفت: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید حوزه علمیه استان که در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله ساری برگزار شد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری دوره یک هفته ای میثاق طلبگی در استان گفت: در این دوره آموزشی طلاب با آداب و شرایط زندگی و آداب طلبگی آشنا شدند.

 

وی با بیان این که طلاب با ورود به حوزه علمیه با حضرت ولی عصر(عج) میثاق می بندند، خاطرنشان کرد: طلاب باید تا آخر پای این میثاق خود بمانند و این مسأله با تحصیل علم و اخلاق میسر خواهد شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران بر ضرورت رعایت آداب و شرایط طلبگی در دوران تحصیل طلاب تأکید کرد و بیان داشت: پایبندی به آداب طلبگی در زندگی شخصی و دوران تحصیلی طلاب یک ضرورت مهم است.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر این که شأن و جایگاه لباس روحانیت در جامعه دینی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید در زندگی فردی و اجتماعی خود به اصول و اخلاق طلبگی پایبند بوده و الگوی جامعه دینی باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران محور برنامه های دوره یک هفته ای میثاق طلبگی در ساری را مباحث تهذیبی و اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: همان گونه که پایه و اساس فعالیت در حوزه ها برنامه های تهذیبی است در این دوره بر ضرورت این موضوع تأکید شده است.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر این که مدیران مدارس علمیه نیز باید در سال تحصیلی جدید مسائل تهذیبی و اخلاقی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند، گفت: دعوت از اساتید برجسته اخلاق و برنامه های تهذیبی باید در حوزه تقویت شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مباحث قرآنی در حوزه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که از سال گذشته با برنامه ریزی مناسب فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه استان رونق گرفته و تقویت شده است، تصریح کرد: برگزاری دوره های قرائت، تربیت مربی و حفظ قرآن کریم از جمله مهم ترین برنامه های حوزه علمیه مازندران در سال تحصیلی جدید است.

 

حجت الاسلام طاهری رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نیت هر طلبه برای ورود به حوزه باید برای خدا باشد، تصریح کرد: نیت الهی بستر ارتقای علمی و اخلاقی طلاب را فراهم خواهد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید حوزه بر ضرورت اجرای دقیق آیین نامه و برنامه‌های آموزشی از سوی مدیران مدارس تأکید کرد و گفت: اجرای تقویم آموزشی از سوی مدیران مدارس یک ضرورت مهم در سال تحصیلی جدید است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از فعالیت 27 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود دو هزار و 500 طلبه دراین مدارس علمیه مشغول تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید حوزه، گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مازندران امسال در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات