۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۸۳۱۳۲
امام جمعه موقت گرگان:

تقویت وحدت امت اسلامی مورد توجه زائران سرزمین وحی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با اشاره به آغاز هفته حج گفت: حجاج ابراهیمی که در روزهای آینده به سفر معنوی تمتع اعزام می شوند، از برخی اعمال که باعث تفرقه بین مسلمانان می شود، خودداری کنند.
مراسم حج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت السلام محمدقاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان، امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان افزود: حجاج از کارهایی که باعث تحریک دیگران می شود، پرهیز کنند.

 

به گفته وی، وقتی ماه ذیقعده فرا می رسد، زئران به سرزمین وحی، دل هایشان به سمت کعبه و مسجد پیامبر(ص) پرواز می کند، اما حجاج باید مسائلی را رعایت کنند، تا شأن و منزلت نظام جمهوری اسلامی ایران، حفظ شود.

 

وی با اشاره به این که حجاج باید نکات ارزشمند و مناسک و احکام حج را به خوبی فرا بگیرند، تا حج او مقبول الهی واقع شود، تصریح کرد: برخی بدعت ها را که دیگران و افراد جاهل انجام می دهند، حجاج و زوار ایرانی حج ابراهیمی، از آن پرهیز کنند.

 

خطیب موقت گرگان اظهار کرد: گاهی دیده می شود، حجاج ایرانی برای خرید به هنگام نماز اطراف مغازه ها می چرخن تا اذان و نماز فروشنده به پایان رسد، که توصیه اکید دارم، حجاج ایرانی به عنوان الگوی کشورهای اسلامی جهان، نماز اول وقت برپا دارند و از این کار خودداری کنند.

 

حجت الاسلام لیوانی افزود: حجاج و زوار ایرانی باید به هنگام برپایی نمازهای جماعت، پیشگام و پیشقدم از سایر مسلمانان جهان باشند و در کنار آنان جدا از بحث شیعه و سنی نماز جماعت را باشکوه و صلابت خاصی برپا دارند.

 

به گفته وی، یک رکعت نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی، ثواب بسیار زیاد دارد و با توجه به این که می توان در این دو مکان نماز را شکسته خواند، اما نماز کامل برپا داشتن، بهتر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 17 شهریور سالروز حمله وحشیانه نظامیان شاهنشاهی به مردم اشاره کرد و گفت: در این روز در میدان ژاله سابق خون جمعی از مردم بیگناه و بی دفاع که در برابر رژیم طاغوتی و ستمشاهی ایستاده بودند، ریخته شد.

 

حجت الاسلام لیوانی در ادامه یاد و خاطره شهید آیت الله مدنی، امام جمعه تبریز و نماینده امام راحل در آذربایجان شرقی که در 20 شهریور 1367 به دست منافقین به شهادت رسید، را گرامی داشت.

 

خطیب موقت گرگان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و خواهر گرامی امام رضا(ع) و آغاز دهه کرامت را تبریک گفت و یادآور شد: این روز به علت شخصیت بارز و ارزنده آن حضرت به نام روز دختر نامگذاری شده و دختران ایرانی باید آن حضرت را الگو و اسوه در زندگی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام لیوانی در خطبه اول نماز جمعه گرگان گفت: انسان ها باید حق طللب و عدالتخواه باشند و از سوی دیگر باید حق دیگران را رعایت کنیم و از پایمال کردن آن خودداری کنیم.

 

وی تاکید کرد: با چشم حقارت به مردم نگاه نکنیم و آدمی باید خود را در برابر دیگران کوچک جلوه دهد تا بزرگ به نظر برسد./950/پ201/س

ارسال نظرات