۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۸۳۱۳۶
امام جمعه زنجان:

11 سپتامبر دستاویزی برای حمله به مسلمانان بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان 11 سپتامبر و انفجار ساختمان تجارت جهانی را دستاویزی از سوی آمریکا برای آغاز حمله به مسلمانان دانست و گفت: برای همه نیز معلوم است که حادثه 11 سپتامبر با وجود مستندات فراوان، کار خود آمریکایی ها است تا دستاویزی باشد برای حمله به مسلمانان.
11 سپتامبر دستاویزی برای حمله به مسلمانان بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک ایام فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر با الگو دانستن این بانوی بزرگوار برای دختران و بانوان جامعه اسلامی، گفت: فردا آغاز دهه کرامت و روز ولادت حضرت معصومه (س) است که روز دختر نامیده شده، پس همه دختران و بانوان جامعه اسلامی ما باید سعی کنند تا حضرت معصومه (س) و اهل بیت (ع) را الگویی تمار عیار برای خود در همه مراحل زندگی قرار دهند.

 

روز 17 شهریور نباید هیچ گاه فراموش شود

امام جمعه زنجان در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور و جمعه سیاه با استراتژیک خواندن این روز در ادوار انقلاب اسلامی اظهار داشت: 17 شهریور از جمله روزهایی است که هیچ گاه نباید فراموش شود؛ زیرا ما در دوران انقلاب اسلامی روزهای حساس زیادی داشتیم اما برخی از این روزها دارای حساسیت بسیار زیادی هستند که هرگز نباید فراموش شوند که 17 شهریور ماه از جمله این روزها است.

 

وی در ادامه افزود: بنده در 15 جا از صحیفه امام (ره) دیدم که فرموده بودند نباید 17 شهریور فراموش شود و به نظر من دلیل آن هم قیام عجیب مردم و شهادت طلبی آنها در برابر طاغوت بود که از زمین با تانک ها و سربازان و از آسمان نیز با هواپیما ها به سوی مردم شلیک می کردند و آنها را به خاک و خون می کشیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی عنوان کرد: در جای جای سخنان امام (ره) تعابیر بسیار محکمی وجود دارد که نباید این روز فراموش شود چون مردم با دست خالی سینه های خود را جلوی تیر و ترکش سپر کردند و اعلام کردند که رژیم طاغوتی باید سرنگون شود.

 

امام جمعه زنجان در ادامه به سالروز شهادت آیت الله مدنی در هفته پیش رو اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ایشان به معنای واقعی کلمه ذوب در ولایت بود؛ شاید همگی شنیده باشید که فلانی ذوب در ولایت است ولی معنای آن را متوجه نشوید اما بنده به دلیل اینکه حدود یک و نیم سال در خدمت آیت الله مدنی بودم واقعا ذوب در ولایت بودن را در ایشان دیدم.

 

وی در ادامه افزود: آیت الله مدنی (ره) واقعا قدیس مردی بود که مصداق واقعی یک عالم ربانی در ایشان تجلی می یافت و وقتی نصیحت و موعظه می کرد هم خودش به گریه می افتاد و هم دیگران را به گریه می انداخت.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه زنجان در ادامه به دیگر مناسبت هفته پیش رو اشاره کرد و اظهار کرد: یکی دیگر از مناسبت های هفته پیش رو روز گرامی داشت امامزادگان است که به حق به عنوان ستاره روشنی در شب های تاریک می درخشند و مقام معظم رهبری هم چه زیبا فرمودند که بقاع امامزادگان باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند، چون این مکان های مقدس پایگاه های ظلم ستیزی است، همانطور که در زمان انقلاب هم اکثر راهپیمائی ها به این مکان های مقدس ختم می شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان به سالروز حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد و ابراز داشت: حادثه 11 سپتامبر و انفجار در ساختمان تجارت جهانی دیگر برای همه با وجود مستندات فراوان مشخص و معلوم شده است که کار خود آمریکایی ها برای دستاویز قرار دادن آن برای حمله به مسلمانان بوده است، چون اگر توجه داشته باشید در این انفجارها هیچ شخص یهودی کشته نشد و حتی در آن حوالی هم نبودند؛ و لذا می توان نتیجه گرفت که یک نقشه از پیش طراحی شده بود. /949/پ202/ج

ارسال نظرات