۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۸۳۱۵۳
امام جمعه موقت کاشان:

سوریه خط مقدم دفاع از آرمان های فلسطین، حزب الله و ایران اسلامی است

خبرگزاری‌رسا - امام جمعه موقت کاشان سرنوشت کشور سوریه را سرنوشت ایران و دیگر کشورهای اسلامی‌دانست گفت: مسلمانان در برابر هرگونه تعرضی به کشور سوریه از سوی دشمن ساکت نخواهند نشست.
امام جمعه موقت کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا‌ درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی، امام جمعه موقت شهرستان کاشان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کاشان در مسجد حبیب بن موسی(ع) این شهرستان اظهار داشت: سرنوشت کشور مسلمان سوریه و مسلمانان این کشور به سرنوشت همه مسلمانان واقعی‌گره خورده است و نباید از سرنوشت کشور سوریه در برابر حمله دشمن غافل شد.

 

وی افزود: دشمن امروز در سوریه به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی به دنبال حمله نظامی به سوریه برای شکستن جبهه مقاومت در مقابل معارضین حامی اسرائیل و نجات تروریست های تکفیری آدمخوار و خوش آشام است.

 

خطیب جمعه کاشان در ادامه با اشاره به شکست های آمریکا و صهیونیست ها در کشورهای افغانستان، عراق و غزه در جنگ های 33 روزه و 22 روزه و 8 روزه یادآورشد: آمریکا و اسرائیل هنوز شکست خود را در کشورهای مسلمان و بیداری اسلامی فراموش نکرده اند قصد حمله به کشور مسلمان سوریه را دارند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی سوریه را خط قرمز دشمنان اسلام و خط مقدم دفاع از آرمان های ملت فلسطین و حزب الله لبنان و ایران اسلامی دانست و به آمریکا و هم پیمانانش هشدارداد و با اشاره به این که سوریه کشور افغانستان و عراق نیست گفت: در صورت هرگونه تعرضی به تمامیت ارضی کشور سوریه از سوی آمریکا و هم پیمانانش، جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و مسلمانان منطقه چنان جواب دندان شکنی به متجاوزان آمریکایی و صهیونیست خواهند داد تا ابد فراموش نکنند.

 

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به این کلام امام علی(ع) که جنگ افروز و جنگ طلب نباشید؛ اما اگر جنگ افروز و جنگ طلبی قصد تعرض داشت بینی او را به خاک مذلت بمالید، گفت: امروز نیز مسلمانان منطقه در برابر هرگونه تعرضی به خاک کشور مسلمان سوریه از سوی هر جنگ و افروز و جنگ طلبی که باشد ساکت نخواهند نشست و بینی متجاوزان را به شدت به خاک مذلت خواهند کشاند. 

 

تعامل، تفاهم، همکاری و همفکری کلیدی ترین ابزار موفقیت شورای شهر کاشان است

 

خطیب جمعه کاشان در ادامه آغاز فعالیت منتخبین مردم شهرستان کاشان در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تبریک گفت و از اعضای شورای اسلامی شهرکاشان خواست تا از این موقعیت 4 ساله که مردم شهرستان کاشان در اختیارشان قرارداده اند درجهت خدمت به جامعه به ویژه قشر ضعیف جامعه نهایت استفاده را داشته باشند.

 

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی، مدیریت، اجرای برنامه های کوتاه مدت، میان‌مدت و درازمدت را از لازمه آغاز فعالیت های شورای اسلامی شهرکاشان دانست و افزود: مردم شهرستان کاشان از منتخبان خود انتظار دارند رسیدگی به مشکلات مردم و شهروندان در اولویت های اول فعالیت های شورای چهارم باشد.

 

وی شوراهای اسلامی را نمادی از مردم سالاری دینی دانست و تأکیدکرد: در شورای اسلامی نظارت و پیگیری، استفاده از نقطه نظرات نخبگان و بزرگان و تعامل اعضای شورای اسلامی با یکدیگر و مسئولان شهرستان باید در سرلوحه امور قرارداشته باشد.

 

امام جمعه موقت کاشان ازتعامل و تفاهم و همکاری و همفکری بعنوان کلیدی ترین ابزار موفقیت شورای شهر نام برد و گفت: تعامل و همکاری با مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در اولویت دوم شورای شهر می تواند قرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی ازشهرستان کاشان به عنوان یکی از شهرهای مهم مذهبی و فرهنگی کشور و مهد تشیع نام برد و اظهارداشت: شورای اسلامی شهر نباید از توجه به مسائل فرهنگی، معنوی و اخلاقی در شهرستان کاشان غافل باشد.

 

وی همچنین  هیات محوری و مسجد محوری را دو رکن اصلی فعالیت های فرهنگی در کاشان و از اولویت های کاری شورای چهارم نام برد و یادآورشد: اینها شبکه های معنویت در کاشان هستندکه باید مورد توجه قرارداشته باشند.

 

بخش کشاورزی دارای ظرفیت های بالقوه ای است که تعاونی می توانند در بخش نقش آفرینی داشته باشند

 

خطیب جمعه کاشان همچنین با اشاره به هفته تعاون و تبریک این هفته به تعاون گران، فعالیت های تعاونی در کشور را ضعیف خواند خواستار فعال شدن تعاونی در بخش مختلف به ویژه در بخش کشاورزی شد و گفت : بخش کشاورزی دارای ظرفیت های بالقوه ای است که تعاونی می توانند در بخش نقش آفرینی داشته باشند .

 

 

 حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی در ادامه با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) ، روز دختر و آغازدهه کرامت و تولد ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) گفت: دهه کرامت دهه با فضیلت و دارای جایگاه رفیعی است که باید از ظرفیت های این دهه و جایگاه کریمه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) بیشترین بهره برداری را داشت./918/پ202/س

ارسال نظرات