۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۸۳۱۶۱
آیت الله علما:

جهانیان خوی درندگی و اشغالگری آمریکا را به خوبی می شناسند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: آمریکا مدت هاست بر طبل جنگ علیه سوریه می کوبد، جهان به خوبی خوی درندگی و اشغالگری این کشور مستکبر را می شناسد و واضح است بر خلاق ادعاهای مطرح شده به چیزی جز منافع خود فکر نمی کنند.
حجت الاسلام و المسلمين علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این شهر با تکیه بر این اصل که تمامی مقدرات در عالم هستی به خداوند تبارک و تعالی تعلق دارد، بیان کرد: تمامی موهبت های الهی در این عالم زیبا و همراه با لذت هستند به گونه ای که انسان همواره از دیدن طبیعت و یا شنیدن سخنان زیبا لذت می برد، این زیبایی به کلیه نعمات خداوند اختصاص دارد و متقابلا وظیفه انسان پی بردن به زینت های درونی و معنوی و دل نبستن به زینت های ظاهری و فانی است.


وی ادامه داد: تمامی موهبت های الهی اعم از ثروت، علم، فقر و ناتوانی همگی ابزاری برای آزمایش محسوب می شوند و انسان در هر حال باید بنده و تسلیم خواسته پروردگار باشد تا به مراحل رشد و تعالی دست یابد و مطابق فرمایش امیرالمومنین (ع) در زیر و رو شدن زندگی است که جوهره وجودی انسان مشخص می شود و همچنین نباید از این امر غافل بود که زندگی هر لحظه و هر کلمه اش امتحان است و تمامی اعمال باید به نیت قرب به خداوند محقق گردد.


آیت الله علما گفت: آمریکا مدت هاست بر طبل جنگ علیه سوریه می کوبد، جهانیان به خوبی خوی درندگی و اشغالگری این کشور مستکبر را می شناسند و واضح است بر خلاق ادعاهای مطرح شده به چیزی جز منافع خود فکر نمی کنند.


وی افزود: آمریکا در حالی به فکر تجاوز به سوریه است که بهانه این حمله را استفاده سوریه از سلاح های شیمایی قرار داده است اما همه می دانند این تنها یک بهانه است و آمریکا به دنبال اهداف شوم خود است.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: حضرت امام (ره) از آغاز حرکت انقلابی خود اسرائیل را یک غده سرطانی و آمریکا را نیز شیطان بزرگ نامید و تا آخرین لحظات عمر شریفشان نیز بر کوتاه نیامدن مقابل آنها تأکید داشتند. 


امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: اول ذی القعده مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز یازدهم این ماه مصادف با میلاد امام رضا (ع) است و ما بین این ایام دهه کرامت نام دارد، نام گذاری روز ولادت این بانوی بزرگ به عنوان روز دختر، حاکی از این است که دختران باید به ایشان اقتدا کنند و تقوای او را سر لوحه قرار دهند، از جمله برکات این بانوی عظمیم الشأن تربیت مراجع و عالمانی بزرگ در شهر قم و در جوار ایشان می باشد.


آیت الله علما گفت: هفدهم شهریور روز قیام خونین انقلابیون و شهادت جمعی از ایشان در میدان ژاله است، نوزدهم شهریور مصادف با وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران است که امام راحل از ایشان به عنوان ابوذر زمان یاد می کردند و رشادت های ایشان چه در دوران تبعید و اسارت و چه در منبر ها همواره ماندگار می باشد، بیستم شهریور مصادف با شهادت دومین شهید محراب حاج سید حسن مدنی است که ایشان هم در زمینه اخلاص و اخلاق بی همتا بودند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: روز پنجم ذی القعده روز تجلیل و تکریم امام زاده ها است، طبق فرمایش مقام معظم رهبری این مکان ها باید تبدیل به قطب فرهنگی و تبلیغ و ترویج معارف دینی شوند.


امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: در دیداری که رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان داشتند، ایشان در ابتدا از تشییع جنازه شهدای گمنام تشکر کرده و سپس ایستادگی در برابر دشمنان را عاملی برای تقویت پایه های نظام قلمداد کرده و اسلام را تکیه گاهی ایمن بر شمردند؛ ایشان متذکر شدند که بیداری اسلامی همواره باید محفوظ بماند زیرا که دشمن در برابر آن تاب مقاومت ندارد و مصداق این قضیه را می توان انقلاب اسلامی ایران و ایستادگی امام راحل (ره) در مقابل مخالفان دانست./967/پ202/ج

ارسال نظرات