۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۱۸۱
یکی از علمای لبنان:

حمله نظامی به سوریه درگیری‌های طولانی مدتی را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان نسبت به تبعات حمله نظامی آمریکا به سوریه هشدار داد و اظهار داشت که این تجاوز می‌تواند درگیری‌های خطرناک و طولانی مدتی را در منطقه به بار آورد.
شيخ احمد قبلان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان از علمای لبنان در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته مسجد امام حسین (ع) برج البراجنه بیروت، نسبت به شرایط منطقه و لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: آنچه که در حال حاضر در منطقه رخ می‌دهد به هیچ وجه امیدوار کننده نبوده و منطقه را به پرتگاه درگیری سوق می‌دهد.
 

 

وی افزود: حمله آمریکا با حمایت رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی به سوریه می‌تواند سبب ایجاد درگیری‌های خطرناک و طولانی مدتی در منطقه شود.
 

 

این عالم لبنانی به تجربه عراق و حمله آمریکا به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی در این کشور اشاره کرد و گفت: همانگونه که تروریسم و هرج و مرج با حمله آمریکا به عراق به این کشور وارد شد، در صورت وقوع حمله نظامی به سوریه نیز تاریخ تکرار می‌شود.
 

 

حجت الاسلام قبلان با اشاره به اظهارات مداوم مسؤولان آمریکایی مبنی بر پایبندی آنان به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: آمریکایی‌ها درصدد کمک به رژیم صهیونیستی برای پیشی گرفتن از کشورهای اسلامی و دستیابی به مصالح خود است.
 

 

وی با تاکید بر امکان کشیده شدن این جنگ به فلسطین اشغالی، اظهار داشت که این جنگ تبعات زیانباری برای همه منطقه به دنبال خواهد داشت که این امر لزوم توجه مسؤولان لبنانی برای برخود منطقی و شاجاعانه را با این امر می‌طلبد.
 

 

حجت الاسلام قبلان در ادامه شرایط لبنان را نیز بغرنج و نگران کنند برشمرد و گفت: لبنان بیش از هر چیزی به حکومت وحدت ملی نیاز دارد، چرا که ایجاد خلاء در روند سیاسی این کشور می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به بار آورد./983/ب902/د 

ارسال نظرات