۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۸۳۱۹۰
آیت الله مکارم شیرازی در آیین افتتاحیه جشنواره امام رضا:

به کوری چشم وهابیت عشق به اهل بیت روز به روز بیشتر می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‎الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که به کوری چشم دشمنان و وهابیت خرافی، روز به روز عشق به اهل بیت بیشتر می شود، تصریح کرد: وهابیان خرافی، بی‎رحم و آدم کش گمان می‌کنند می توانند آثار شیعه را از بین ببرند،‌اما روز به روز مجالس تازه، جدید با نورانیت و معنویت خاصی برای اهل‎بیت(ع) در جهان تشیع و دنیا برگزار می‎شود.
آيت الله مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک این روز به عاشقان و محبان امامت و ولایت، گفت: برگزاری این برنامه‏های بسیار زیبا و پرشکوه از ابتکارات بسیار خوبی است که چندی است در دهه کرامت برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: دهه کرامت از میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)شروع و با میلاد مبارک برادرشان، حضرت ثامن الحجج(ع)ختم می‌شود و به کوری چشم دشمنان شیعه، وهابیان خرافی، بیرحم و آدم کش که گمان می‌کنند می‌خواهند آثار شیعه را براندازند روز به روز مجالس تازه، جدید با نورانیت و معنویت خاصی برای اهلبیت(ع) در جهان تشیع و دنیا برگزار میشود.

این مرجع تقلید با بیان روایتی از پیامبر(ص) درباره جایگاه و منزلت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: رسول اکرم(ص) در روایتی میفرمایند «در آینده پاره تن من در قم مدفون می‌شود و هر کس به زیارتش برود، بهشت بر او واجب میشود».

وی تصریح کرد: واژه پاره تن را پیامبر(ص) تنها درباره حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) به کار برده است و این خود نشان از جایگاه این بانو در قم است.

حضرت آیتالله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه سلسله نسب حضرت فاطمه معصومه(س) به 9 معصوم ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: این بانو از 9 معصوم سرچشمه گرفته‎اند که این نهایت مقام کریمه اهلبیت(ع) را نشان میدهد.

وی افزود: بنده این مراسم را به همه شیعیان که در سراسر جهان این برنامه را می‎بینند و یا می‎شنوند صمیمانه تبریک می‌گویم، مخالفان و دشمنان بیایند، ببینند و بدانند که عشق و علاقه پیروان اهلبیت(ع) نسبت به این بزرگواران چقدر است و از تمام دست اندکاران برگزاری این مراسم تقدیر میکنم.

حضرت آیتالله مکارم شیرازی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری ششصد برنامه متفاوت برای گروههای سنی مختلف در دهه کرامت، گفت: از تولیت آستانه که این برنامه بسیار خوبی را برپا کرده است تشکر میکنیم، این برنامهها سبب جاذبه به سمت قرآن، اسلام و شناخت آنها میشود، خداوند به تمام کسانی که در این برنامه تلاش می‌کنند، توفیق دهد./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات