۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۳۲۰۱

ثبت نام بیش از 4800 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از نام نویسی چهار هزار و 875 نفر در سال دوم اجرای طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم در استان خبرداد.
حجت الاسلام اصغرنژاد معاون فرهنگي و اجتماعي اوقاف

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: طرح سراسری حافظان قرآن کریم در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور از سال گذشته آغاز شده است.

 

وی با بیان این که سهمیه استان آذربایجان غربی در سال گذشته حدود ده هزار نفر بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته موفق به جذب بیش از ده هزار و یکصد نفر در این طرح شدیم.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد ادامه داد: سهمیه آذربایجان غربی در سالجاری 12 هزار و 620 نفر است که بر اساس تراکم جمعیتی در بین شهرستان های استان تقسیم شده است.

 

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، تا کنون چهار هزار و 875 نفر برای شرکت در مرحله دوم اجرای طرح حافظان قرآن کریم در استان ثبت نام کرده اند.

 

وی تصریح کرد: شهرستان شوط با نام نویسی از 262 نفر بیشترین آمار ثبت نام کنندگان برای طرح حافظان قرآن کریم در سالجاری را به خود اختصاص داده و بیش از سهمیه 250 نفری را محقق کرده است.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد چالدران و شاهین دژ را به ترتیب دو شهرستان پیشرو در جذب قرآن آموز برای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اعلام کرد.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد یادآور شد: کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در امامزادگان و بقاع داخل شهر و مساجد محوری شهرستانها با حضور مربیان در حال برگزاری است.

 

وی در ادامه به نام نویسی از علاقه مندان به شرکت در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف اشاره و خاطرنشان کرد: ثبت نام از علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات حفظ، ترتیل، قرائت، مفاهیم، اذان و ابتهال در مقاطع سنی شکوفه ها، زیر 16 سال و بالای 16 سال از اول مرداد ماه آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.


حجت الاسلام اصغرنژاد ادامه داد: علاقه مندان برای نام نویسی می توانند به ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان ها مراجعه کنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی زمان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف را 15 تا 20 مهر ماه اعلام کرد و گفت: برای آماده سازی منتخبین مرحله شهرستانی جهت حضور در مسابقات استانی دوره های آموزش تخصصی قرآن
 برگزار می شود.


وی اعلام کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی 14 تا 17 آبان ماه در ارومیه برگزار می شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات