۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۸۳۲۴۲
آیت‌الله جنتی:

استقلال در رأی و تقید به اجرای قانون نقطه قوت کدخدایی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای نگهبان صداقت، درستی و امانت‌داری را از ویژگی‌های کدخدایی ارزیابی کرد و رأی نیاوردن کدخدایی با اختلاف یک رأی در مجلس را دارای مقدمه چینی دانست.
جنتي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان امروز شنبه شانزدهم شهریورماه در مراسم نکوداشت نزدیک به یک دهه تلاش و مجاهدت دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان با عنوان «مرد صدق و ادب» که از سوی حوزویان، دانشگاهیان و اهالی رسانه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، صداقت، درستی و امانت‌داری را از ویژگی‌های کدخدایی دانست و افزود: آقای کدخدایی در مسأله جمع آوری اسناد و اطلاعات، تشکیل پرونده و تأسیس بانک اطلاعاتی نقش مهمی را ایفا کرد و برنامه‌مند بود.

وی اظهار داشت: در برخورد با خبرنگاران که هرکدام توقعی دارند و باید به گونه‌ای پاسخ شان داده شود تا بهانه به دست کسی داده نشود، به یاد ندارم که کسی ایرادی از آقای کدخدایی گرفته باشد.

دبیر شورای نگهبان استقلال در رأی، سفارش ناپذیر بودن و تقید به اجرای قانون نقطه قوت کار کدخدایی ارزیابی کرد و بیان داشت: در دوره‌ای که همه توقع دارند خواسته هایشان برآورده شود، آقای کدخدایی این کار را نمی‌کرد و در برخی از مقامات بالا نارضایتی به‌وجود آورد بطوریکه گله‌مند بودند و درنهایت به فکر انتقام جویی می‌افتادند و دنبال فرصت بودند که در این دوره کارهای سیاسی شد و حسادت‌ها مشکلاتی را ایجاد کرد.

آیت‌الله جنتی رأی نیاوردن کدخدایی با اختلاف یک رأی در مجلس را دارای مقدمه چینی دانست و با اشاره به این‌که با مقدمه چینی‌ها به دنبال مشکل بودند، افزود: اینطور نبود که به‌صورت طبیعی رأی گیری شود و رأی گیری آزاد باشد.

وی با بیان این‌که اصلا سابقه نداشت که کدخدایی در رأی گیری مورد تردید قرار بگیرد، ابراز داشت: آقای کدخدایی مکرر خواست تا این سمت را به او ندهیم اما من اصلح‌تر از او سراغ ندارم و از وی خواستم تا کار را ادامه دهد.

دبیر شورای نگهبان بیان داشت: امیدوارم همانند گذشته از ایشان استفاده کنیم./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات