۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۸۳۲۴۹
حدادعادل:

رأی نیاوردن کدخدایی از شگفتی های مجلس اصولگرا است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اسلامی کدخدایی را حقوقدانی انقلابی و اصولگرا دانست و رأی نیاوردن او را بدون هیچ جرمی در مجلس اصولگرا مایه تعجب و از شگفتی‌های این مجلس دانست.
 غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حدادعادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه شانزدهم شهریورماه در مراسم نکوداشت نزدیک به یک دهه تلاش و مجاهدت دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان با عنوان «مرد صدق و ادب» که از سوی حوزویان، دانشگاهیان و اهالی رسانه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، با بیان دو مقدمه به تبیین شخصیت کدخدایی پرداخت.

وی به اهمیت علم حقوق اشاره کرد و با بیان این‌که حکومتی که حقوقدان بزرگ داشته باشد قوت بیشتری دارد، افزود: اگر تاریخ معاصر حکومت‌ها را مطالعه کنیم، رهبران حکومت‌های موفق حقوقدان بوده‌اند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اندازه کافی نداشتن حقوقدان‌های انقلابی را از ضعف‌ها دانست و با اشاره به این که در نسل گذشته کمتر به علوم انسانی توجه شده است، بیان داشت: معلوم می‌شود که چقدر آقای کدخدایی عزیزالوجود است زیرا حقوقدانی است که با روحیه انقلابی، دانش لازم را دارد.

حدادعادل با بیان این‌که آزمایش کدخدایی در فتنه 88 در خدمت آیت‌الله جنتی بود، اظهار داشت: در آن زمان بنده جزو هیأت شش نفره‌ای بودم که شورای نگهبان تعیین کرده بود تا رابط بین شورا و نامزدهای معترض به انتخابات باشیم و نتیجه را به ملت عرضه کنیم و من در آن روزها از نزدیک با آقای کدخدایی ارتباط داشتم و موضع‌گیری و اعتماد آیت‌الله جنتی به وی را مشاهده کردم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: آنچه از آقای کدخدایی در ذهن من است، تصویر حقوقدانی انقلابی و اصولگرا است که در خدمت آیت‌الله جنتی، پیر و شیخ اصولگرایی خدمت کرده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رأی نیاوردن کدخدایی بدون هیچ جرمی در مجلس اصولگرا را مایه تعجب و از شگفتی‌های این مجلس دانست و افزود: ما در فراکسیون اصولگرایان از آقای کدخدایی بطور رسمی پشتیبانی کردیم و وقتی از برخی نمایندگان درباره عدم رأی دادن به وی سؤال کردم، پاسخ قانع کننده‌ای نشنیدم که بهتر است این هم در اذهان بماند و در وقت مناسب بررسی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که آیت‌الله جنتی در این باره با زبان خود درد دل کرد و من نباید چیزی به آن اضافه کنم، ابراز داشت: خوشحال بودیم که یک نیروی صادق و امین در خدمت شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی است.

حدادعادل با اشاره به این‌که وظیفه داریم نام کدخدایی را به‌عنوان نیروی اهل صداقت ثبت کنیم، ابراز داشت: تصور می کنم باید از او بخواهیم تا آیت‌الله جنتی را تنها نگذارد./956/پ202/ج

ارسال نظرات