۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۸۳۲۶۶

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان آذربایجان غربی امروز در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.
آغاز سال تحصيلي حوزه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سال تحصیلی 93-92 حوزه های علمیه آذربایجان غربلی امروز شانزدهم شهریور ماه به صورت رسمی آغاز شد.

 

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه با حضور مسؤولان حوزه و دانشگاه، مدیران کل برخی دستگاه ها و همچنین اساتید و طلاب در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مسؤول مرکز مدیریت و حجت الاسلام سید محمد فخری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی سخنرانی کردند.

 

حجت الاسلام قهرمانی در این مراسم با اشاره به جایگاه و نقش طلبه و روحانیت در اجتماع گفت: دنیای امروز تشنه معارف اهل بیت (ع) است که مروج این معارف حوزه های علمیه و علمای دین است.

 

وی حوزه های علمیه را پرچمدار دین و دیانت اعلام کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل که خود فرزند حوزه های علمیه بودند، باعث رونق این مراکز علوم دینی و نقش آفرینی بیش از پیش حوزه های علمیه و روحانیت در اجتماع و جوامع بشری شد.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه توجه به مسائل تربیتی و تهذیبی را اساس حوزه های علمیه دانست و اعلام کرد: طلاب علوم دینی باید در راه تهذیب و تحصیل تمام جدیت و تلاش خود را بگیرند تا شاهد رشد و بالندگی حوزه های علمیه و تأمین مبلغان و مروجان مخلص دینی باشیم.

 

حجت الاسلام فخری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی نیز در این مراسم به اهمیت علم و دانش در اسلام پرداخت و فعالیت های علمی و پژوهشی را در حوزه های علمیه لازم و ضروری خواند.

 

وی اظهار کرد: طلاب و اساتید باید به صورت شبانه روزی در راه کسب علم و دانش و معرف افزایی کوشا باشند.

 

یادآور می شود، سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آذربایجان غربی در حالی آغاز می شود که 200 نفر به تعداد طلاب و 20 نفر به آمار اساتید مدارس علمیه استان افزوده شده است به طوری که از امروز بیش از یک هزار طلبه زیر نظر یکصد استاد در هشت مدرسه علمیه در شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، شاهین دژ، تکاب و سلماس مشغول فراگیری علوم دینی می شوند./936/پ202/ب

ارسال نظرات