۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۸۳۲۹۳
آیت‌الله علم‌الهدی:

ریزش برخی از نیروهای متعهد نظام به‌دلیل از دست دادن گوهر اخلاص بود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری به رإی نیاوردن کدخدایی در مجلس اشاره کرد و گفت: برادران و خواهرانی که با آرم اصولگرایی مجلس شورای اسلامی را پرکردند و مردم متدین و دین مدار جامعه ما در نقاط مختلف کشور آنها را به این عنوان و موقعیت برگزیده‌اند، این موقعیت‌ها برای آنها عرصه امتحان است.
آيت الله سيد احمد علم الهدي در مراسم نکوداشت عباسعلي کدخدايي سخنگوي سابق شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز شنبه شانزدهم شهریورماه در مراسم نکوداشت نزدیک به یک دهه تلاش و مجاهدت دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان با عنوان «مرد صدق و ادب» که از سوی حوزویان، دانشگاهیان و اهالی رسانه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، ابراز داشت: اگر یک فرد مسؤول در عرصه خدمتگزاری نظام از اخلاص بی‌بهره باشد و یا خدمت خود را در چارچوب اخلاص انجام ندهد، در آن صورت می‌توان گفت که این فرد خدکتگزار واقعی نظام نیست.

وی گفت: اخلاص در بین انسان‌ها زمانی مصداق واقعی خود را پیدا می‌کند که کاری را برای خدا انجام می‌دهند اما زمانی‌که از این مسیر خارج شده و به منافع فردی فکر می‌شود، مصداق شرک به‌خدا را بخود می‌گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه اظهار داشت: عدم اخلاص در خدمتگزاری در عرصه نظام، چه در عرصه‌های طراحی و سیاست‌گذاری و چه در عرصه‌های عملیاتی و اجرایی، انسان را به بلای شرک به‌خدا مبتلا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که تمام ریزش‌هایی که درطول انقلاب به‌ویژه در سال‌های اخیر داشتیم، به این دلیل بود که برخی از افراد، اخلاص خود را زیر سؤال برده و یا از دست می‌دادند، افزود: نیروهایی که به‌عنوان نیروی متدین و متعهد در عرصه نظام حضور داشتند و بعدها ریزش کردند پیدا کردند تا جایی‌که در خدمت نظام بودند و با تمام سختی‌ها و مشکلات مقابله می‌کردند، از گوهر ناب اخلاص بهره‌مند بودند اما با از دست دادن این گوهر ناب در عرصه خدمتگزاری نظام دچار ریزش شدند.

امام جمعه مشهد مقدس ابراز داشت: زمانی‌که یک فرد در عرصه خدمت به خلق خدا و برای خدا کارکردن را به‌عنوان یک جریان ثابت و قطعی در مسیر زندگی خود قرار ‌دهد، می‌تواند از تمام سرکشی‌های میلی خود به منافع فردی خارج شده و تنها در عرصه خدمت به خلق خدا قدم بردارد و حتی در این راستا به رشد و توسعه دست یابد.

وی به رإی نیاوردن کدخدایی در مجلس اشاره کرد و گفت: برادران و خواهرانی که با آرم اصولگرایی مجلس شورای اسلامی را پرکردند و مردم متدین و دین مدار جامعه ما در نقاط مختلف کشور آنها را به این عنوان و موقعیت برگزیده‌اند، این موقعیت‌ها برای آنها عرصه امتحان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که کارنامه درخشان فقیه برجسته آیت‌الله جنتی که در طول انقلاب اسلامی و در عرصه نظام به‌عنوان یک تابلوی شفاف در برابر بینش انسان‌ها دفاع کردند نه در این عصر و زمان بلکه در تاریخ آینده ثبت خواهد شد، گفت: آقای کدخدایی از چهره‌های برجسته و نشانگر این حوزه  عرصه است./956/پ202/ع

ارسال نظرات