۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۸۳۲۹۵

نگاهی به سامانه اینترنتی مدیریت آموزشی نجاح

خبرگزاری رسا ـ سامانه مدیریت دانش پژوه نجاح، سیستمی بومی و بر اساس نیاز های مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر برنامه نویسی و طراحی شده است.
jgkf

داوود فراهانی، مسؤول واحد رایانه مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه استفاده از سامانه مدیریت دانش‌پژوه نجاح، الگویی سازنده برای حرکت در مسیر تحول در حوزه‌های علمیه است، گفت: سامانه مدیریت دانش پژوه نجاح سیستمی بومی و بر اساس نیاز های مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر صلوات الله علیه برنامه نویسی و طراحی شده است.

فراهانی افزود: امکان تعریف دانش پژوه جدید، امکان پذیرش و ثبت نام از دانش پژوهان متقاضی شرکت در امتحانات ورودی، امکان معرفی اساتید به سیستم، تخصیص دروس به اساتید، انتخاب واحد دروس از طریق مدیریت برای دانش پژوهان، انتخاب واحد دروس از طریق انتخاب خود دانش پژوهان بخشی از کارایی های این سامانه می باشد.

وی با اشاره به این که این سامانه از بهترین و سهل‌ترین مدل‌های مدیریت حضور و غیاب و فعالیت‌های دانش پژوهان می‌باشد، حضور و غیاب آنلاین (تحت شبکه) دانش پژوهان از سوی خود دانش پژوهان، امکان کسب اطلاع مدیریت از کلاسهای در حال برگزاری و حضور یا غیاب دانش پژوهان از طریق سامانه به صورت آنلاین، ثبت اطلاعات مباحثات و مطالعات را از امکانات این سامانه برشمرد.

مسؤول واحد رایانه مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر گفت: تقریرات دانش پژوهان در سامانه دانش پژوه، ثبت نمرات دانش پژوهان از سوی اساتید، مدیریت برنامه هفتگی درسی دانش پژوهان در سامانه دانش پژوه، امکان توجیه غیبت و ثبت مرخصی توسط دانش پژوه، امکان تایید یا رد درخواست غیبت یا مرخصی توسط مدیریت از دیگر امکانات این سامانه است.

وی طراحی سامانه نجاح مرکز جامع علوم اسلامی، ماژول نظرسنجی دانش پژوهان نسبت به اساتید با امکان گزارش گیری، ماژول ارسال نظرات دانش پژوهان به مدیریت، نرم افزار امتیاز دهی به فعالیتهای علمی دانش پژوه ، بر اساس ملاک های تعیین شده از طرف شورای علمی مرکز، امکان گزارش گیری از کلیه فعالیتهای دانش پژوه و دیدن چارت پیشرفت دانش پژوه در طول سال تحصیلی یا در طی چند سال تحصیل، امکان طراحی امتحانات آنلاین(Online Quiz) و پاسخ دهی آنلاین دانش پژوهان در ساعتی مشخص، امکان بومی سازی سیستم برای هر مرکز آموزشی دیگر را از دیگر امکانات طراحی شده در این سامانه عنوان کرد.

لازم به ذکر است سامانه نجاح پس از طی مراحل آزمایشی خود، دوم اردیبهشت، همزمان با جلسه افتتاحیه سال تحصیلی 93-92 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر با حضور آیت الله محسن اراکی نایب رییس هیات امنا مرکز جامع علوم اسلامی، رونمایی و عملیاتی شده است./929/ت303/ی

ارسال نظرات