۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۸۳۳۱۲

وزیر اسرائیلی: بشار اسد بهتر از القاعده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فن‌آوری اطلاعات و علوم اسرائیل گفت: اسرائیل با محمد مرسی و حکومت اخوان‌المسلمین در مصر نیز مخالف بود اما دستکم می‌شد با آنها حرف زد، در حالی که در صورت سقوط بشار اسد، باندهایی از شورشی‌ها و اراذل در سوریه دست بالا را خواهند داشت و چنین وضعی، امنیت اسرائیل را به مراتب بدتر از امروز خواهد کرد.
اسرائيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در گزارشی به نقل از وزیر فن‌آوری اطلاعات رژیم صهیونیستی خبر داد که رفتن بشار اسد به زیان آنان خواهد بود.


گفتنی است یعکوو پری وزیر فن‌آوری اطلاعات و علوم که بیش از چهار دهه در شباک، سازمان امنیت داخلی اسرائیل بود و سال‌ها نیز ریاست آن را در دست داشت در این خصوص گفته است که رفتن بشار اسد او را خوشحال نمی‌کند و خطرات پیچیده زیادی را برای اسرائیل پیش بینی می‌کند.


این وزیر اسرائیلی که پیشینه طولانی امنیتی دارد در مصاحبه ای با روزنامه معاریو گفت: اگر بشار اسد برود، ممکن است به زودی نیروهای جهادی افراطی و القاعده را به جای اسد در قدرت ببینیم.


به گفته یعکوو پری، اسرائیل با محمد مرسی و حکومت اخوان‌المسلمین در مصر نیز مخالف بود اما دستکم می‌شد با آنها حرف زد، در حالی که در صورت سقوط بشار اسد، باندهایی از شورشی‌ها و اراذل در سوریه دست بالا را خواهند داشت و چنین وضعی، امنیت اسرائیل را به مراتب بدتر از امروز خواهد کرد.


این وزیر اسرائیلی درحالی مدعی این سخنان شده است که بنیامین نتانیاهو پیشتر به همه وزیران خود دستور داده بود از اظهار نظر در مورد سوریه خودداری کنند.


گفتنی است اختلاف بر سر موضوع سوریه به شدت در میان سران رژیم صهیونیستی دیده می شود. برخی از آنها خواهان سقوط دولت قانونی سوریه هستند و برخی دیگر نیز می گویند حال که دولت بشار اسد به شدت تضعیف شده است خطری منافع اسرائیل را تهدید نمی کند./1415/1409/ح

ارسال نظرات