۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۸۳۳۶۸
26 شهریورماه؛

سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران خرم آباد آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه فاطمیه خرم آباد 26 شهریور ماه جاری را آغاز سال تحصیلی طلاب خواهر اعلام کرد.
حوزه علميه خواهران

سیده حکیمه صدری، مدیر حوزه علمیه فاطمیه خرم آباد، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به زمان آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه فاطمیه اظهار داشت: طلاب جدید الورود فعالیت علمی خود را از 26 شهریور ماه جاری آغاز می کنند.

وی با بیان این که در حوزه علمیه فاطمیه، خواهران طلبه در پایه های اول تا پنجم به تحصیل می پردازند، تصریح کرد: طلاب نو ورود در این حوزه پس از شرکت در آزمون ورودی، مصاحبه و گزینش تحصیل خود را آغاز می کنند.

صدری در ادامه خاطرنشان کرد: طلاب در طول ترم اول که دوره آموزشی محسوب می شود باید معدل بین 12 تا 14 را که از سوی حوزه علمیه قم اعلام می شود، کسب کنند تا بتوانند به عنوان طلبه رسمی معرفی شوند.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه خرم آباد با اشاره به ملاک های پیش بینی شده در ترم نخست که در دوره آموزرشی خواهران طلبه عنوان می شود، تأکید کرد: با توجه به فشردگی کار و فعالیت علمی حوزه علمیه فاطمیه از مهم ترین ملاک هایی که طلاب باید به آن اهتمام ورزند تقویت و تلاش برای بالا بردن توان علمی است.

وی با بیان این که افرادی که در طول دوره آزمایشی نمره قبولی را کسب نکنند نمی توانند وارد حوزه علمیه شوند، بیان داشت: تعداد چنین افرادی بسیار اندک است و برخی سال ها تنها یک تا دو نفر از دانش آموزان نو ورود را داریم که معدل کافی را کسب نمی کنند و موفق به ادامه تحصیل در حوزه  نمی شوند.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه خرم آباد با بیان این که سالانه بیش از 30 نفر طلبه جدید وارد این حوزه می‏شوند، تصریح کرد: در این حوزه سالانه نزدیک به 100 نفر در سطح دو حوزوی  فارغ التحصیل می شوند.

صدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه این حوزه اظهار داشت: حوزه علمیه فاطمیه برای نشر احکام و معارف اسلامی در سطح عموم، از سال 1371 از سوی مرحوم آیت الله صدری، پیش از این که مرکز مدیریت خواهران قم فعالیت خود را آغاز کند، تأسیس شد.

وی در پایان ابراز داشت: حوزه علمیه فاطمیه به سبب فعالیت گسترده و موفقی که از سوی مرحوم آیت الله صدری داشته است، پس از این که مرکز مدیریت خواهران قم در سال 1376 تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد، حوزه علمیه فاطمیه مورد تأیید این مرکز قرار گرفت./9451/ت302/ب

ارسال نظرات